مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: بروز سیلاب ناشی بارش‌های رگباری که از چهارشنبه شب در مناطق مختلف این استان آغاز شد و تا جمعه شب نیز ادامه داشت، باعث آبگرفتگی ۱۳۶ واحد مسکونی در شهرستان‌های غربی این استان شد.

باران و آبگرفتگی در اهواز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی اصغر احمدی اظهار کرد: از مجموع واحدهای مسکونی که دچار آبگرفتگی در حیاط منازل شده اند، ۷۰ واحد مسکونی در نوشهر، ۵۰ واحد مسکونی در تنکابن و ۶ واحد مسکونی نیز در رامسر است.

وی گفت: سامانه جدید بارشی که از چهارشنبه شب هفته گذشته وارد مازندران شد و تا جمعه نیز فعال بود، علاوه بر آبگرفتگی واحدهای مسکونی، به برخی راه‌های ارتباطی و دیواره‌های حفاظتی رودخانه‌های غرب مازندران نیز خسارت وارد کرد.

وی افزود: در پی بارندگی‌های شدید و رانش کوه و ورود گل و لای، مسیر قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال از روز پنجشنبه روی خودرهای عبوری مسدود شده است و شرکت آزاد راه‌های کشور باید نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز برای مرمت و بهسازی این مسیر اقدام کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران همچنین با اشاره به انسداد جاده قدیم چالوس به مرزن آباد به علت ریزش کوه در منطقه ازارک، افزود: این مسیر که به علت بارش‌های سیلابی از روز پنجشنبه شب روی خودرها مسدود شده بود با تلاش نیروهای راهداری دیشب بازگشایی شده است.

وی توضیح داد: اگرچه بارش ۴۰۰ میلی متر باران در مازندران در مقایسه با سال سیلاب سال ۹۷، ۵۰ درصد بیشتر بوده است ، اما با توجه به اقدامات پیشگیرانه، میزان خسارت وارده آن ۹۸ درصد کمتر گزارش شده است ،گفت: با انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله لایروبی به موقع رودخانه‌ها و ساخت دیواره‌های حفاظتی، میزان خسارت وارده ناشی از سیلاب اخیر به تاسیسات زیربنایی مازندران در مقایسه با سیلاب‌های سال گذشته بسیار ناچیز بوده است.

کد خبر 637304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha