معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش قیمتی که در دو سال گذشته صورت گرفته مطابق معمول هر ساله بوده و به دلیل فاصله گذاری اجتماعی نبوده است.

بلیت هواپیما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام آدم نژاد با بیان اینکه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از ابتدای آذرماه در بخش‌های مختلف حمل و نقل کاهش می‌یابد، افزود: از ابتدای آذرماه باید مسافران برای استفاده از ناوگان حمل و نقلی کارت واکسن داشته باشند و یا تست pcr منفی ۷۲ ساعت قبل از انجام جابه جایی همراه خود داشته باشند.

وی درباره محدودیت در بخش های‌مختلف حمل و نقلی هم اضافه کرد: محدودیت‌های فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس و قطار اجرا می‌شود و همچنان ۲۰ درصد از صندلی‌ها خالی می‌ماند.

آدم نژاد با بیان اینکه از اول آذرماه هموطنان برای ورود به حمل و نقل هوایی باید کارت واکسن به همراه داشته باشند، تصریح کرد: ورود به حوزه حمل و نقل هوایی هم از ابتدای آذر ماه تنها مشروط به داشتن کارت واکسن و ثبت آن در سامانه وزارت بهداشت است، اگر فردی واکسن نزده باشد باید حتما تست pcr منفی ۷۲ ساعت قبل از انجام پرواز به همراه داشته باشد. این مصوبه مشمول افراد زیر ۱۲ سال نمی‌شود و تنها افراد بالای ۱۲ سال را در برمی گیرد.

به گفته وی با توجه به مصوبه وزارت بهداشت از اول آذر، محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر در هواپیما کنسل می‌شود.

آدم نژاد تاکید کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا هنوز مصوبه‌ای مبنی بر ارائه کترینگ به مسافران در بخش حمل و نقل هوایی ارائه نکرده و در صورت تایید، ایرلاین‌ها موظف به ارائه خدمت به مسافران هستند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اینکه شرکت‌های حمل و نقل مسافری متحمل فشارهای اقتصادی فراوانی ناشی از کاهش درآمدها حاصل از کاهش ظرفیت شدند تاکید کرد: با این حال افزایش قیمتی که در دو سال گذشته صورت گرفته مطابق معمول هر ساله انجام شده و به دلیل فاصله گذاری اجتماعی نبوده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موضوع قیمت بلیت در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور برای اتوبوس، قطار و شناور بررسی می‌شود، اظهار کرد: در شورای عالی هواپیمایی طبق معمول هر سال بلیت هواپیما مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته وی همواره  تست و چک تمامی مسافران در این بخش وجود داشته و ادامه دارد و این موارد همچنان رعایت می‌شود و ضدعفونی و گند زدایی ناوگان حمل و نقل عمومی در مبدا و مقصد همچنان انجام می‌شود.

آدم نژاد در پایان درباره نحوه شناسایی مسافران بخش حمل و نقل هم گفت: سامانه سکوی امید با محوریت وزارت کشور، در حال تخصیص وب سرویس استعلام وضعیت واکسیناسیون و قرنطینه افراد به وزارت راه و شهرسازی است تا بتوانیم با اتصال آن به سامانه‌های فروش بلیت، وضعیت سلامت مسافران بررسی کنیم.

کد خبر 637252

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha