پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: در مساله‌ طرح تحول اقتصادی ضمن مداخله‌ جدی و فعال، واقعا با احتیاط هر چه تمام‌تر ورود کنید

البته نه احتیاطی از سر محافظه‌کاری مذموم، بلکه از این بابت که خدای ناکرده با سرنوشت یک ملت بازی نشده باشد.

به گزارش ایسنا، محمدحسین صفارهرندی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ در حاشیه‌ ضیافت افطاری که شامگاه گذشته با حضور اصحاب رسانه‌ در تالار وحدت برگزار شد، با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران، طرح تحول اقتصادی را موضوع روز جامعه و گمشده‌ جامعه‌ ما در سالیان دراز عنوان و اظهار کرد: جامعه‌ امروز به استقبال یک تحول اساسی در سرنوشت اقتصادی خود می‌رود که این گمشده‌ جامعه‌ ما در سالیان دراز است.

وی افزود: دغدغه‌ این تحول اقتصادی همیشه در میان تمامی مسوولان وجود داشته است و از ابتدای انقلاب تاکنون نیز با نسبت‌های مختلف همه در پی آن بوده‌اند که یک سامان جدی به وضعیت اقتصادی کشور بدهند، به گونه‌ای که نتیجه‌ نهایی آن حضور بیش‌تر مردم در صحنه تصدی امور معیشت و روزمره‌ خودشان در سطوح مختلف بوده و جایگاه دولت نیز بیش‌تر سیاستگذار، هدایت کننده، حمایت کننده و نظارت کننده باشد.

او با اشاره به این که امروز دولت و نظام عزم خود را برای رسیدن به چنین مقصد مبارکی جزم کرده و به صورت جدی به این فرآیند وارد شده است، ادامه دارد: عملا می‌توان گفت این ورود که امروز در طلیعه‌ آن قرار داریم خواه، ‌ناخواه اتفاق افتاده است؛ هر کسی که در موضع خدمت و اداره کشور قرار بگیرد، لاجرم این امر را که کلید آن خورده شده است ادامه خواهد داد، بنابراین ما با یک طرح ملی مواجه هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: فراخوان مربوط به این طرح، فراخوان یک دولت نیست بلکه فراخوان یک آرزوی بر زمین مانده‌ تمام دلسوزان جامعه و از زبان تمام ملت، مدیران و دست‌اندرکاران همه‌ سال‌های سپری شده و نیز یک امر شناخته شده و مورد اتفاق در کلیت آن است.

وی تصریح کرد: در اجزای این طرح نیز امکان آن فراهم است تا تمام کسانی که صاحب اندیشه و رای بوده و یا می‌خواهند همتی را در این عرصه وارد کنند، بتوانند ورود پیدا کنند.

صفارهرندی با بیان این که به نظر می‌رسد جایگاهی که بیش از همه توانایی به صحنه آوردن تمام استعدادهای ملی در این عرصه را دارد، رسانه است، خاطر نشان کرد: به حمدالله بخش قابل توجهی از صاحب‌نظران این عرصه در میان شما صاحبان خوش‌فکر رسانه‌ حاضر در این محفل حضور دارند.

او گفت: به عقیده‌ من این امری که به سرنوشت یک ملت، کشور و نظامی که جهان، آیندهی بسیار مشعشعی را در جبینش شناسایی کرده و امیدهای بسیاری به او وابسته است، باید فراتر از قضایای روزمره‌ی سیاسی، رقابت‌ها و کلنجار رفتن‌های صنوف مختلف با هم دیده شود.

وی ادامه داد: به عنوان همکار شما و خدمتگزار جمع اهالی رسانه می‌خواهم این تقاضا را خدمت شما به روشنی و وضوح عرض کرده و استدعا کنم در مساله‌ طرح تحول اقتصادی ضمن مداخله‌ جدی و فعال و واقعا با احتیاط هر چه تمام‌تر ورود کنید.

او تصریح کرد: البته نه احتیاطی از سر محافظه‌کاری مذموم بلکه از این بابت که خدای ناکرده با سرنوشت یک ملت بازی نشده باشد و پشت هر حرف و یا نوشته‌ای، مصالح عمومی مردم و در نهایت رضایت خداوند متعال رادر نظر بگیریم و ببینم سهم ما اهالی رسانه‌ در نهایت این طرح که به هر حال اتفاق خواهد افتاد و جزو مقدرات این ملت است، چیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که طرح تحول اقتصادی به نقطه‌ای رسیده که همه معتقدند امروز وقت انجام آن است، گفت: ما باید با این طرح بهترین برخورد را داشته باشیم، تا زمانی که در سال آخر سند چشم‌انداز که ملت سرافراز توانسته‌اند در مواضع مختلف رتبه‌ اول را در منطقه به خود اختصاص دهند و کارنامه‌ افتخارات کشور مرور می‌شود، برای ما اهالی رسانه‌ نیز بنویسند این‌ها با نگاهی دلسوزانه و کارشناسنانه، نقد منصفانه، نقد مشفقانه و نصیحت که همان خیراندیشی و خیرخواهی است با موضوع برخورد کرده‌اند و سهم آن‌ها در به‌دست آوردن این اقتدار، شوکت و جایگاه رفیع معادل سهم همه‌ کسانی است که رهنمود این راه افتخار بوده‌اند.

صفارهرندی ادامه داد: موسم ما نیز به سر می‌رسد اما به عنوان خدمتگزار حوزه‌ی فرهنگ، هنر و رسانه معتقدم باید دلسوز و دغدغه‌دار این نکته باشم که مبادا در روز ورق خوردن کارنامه افتخارات کشور، نام اهالی فرهنگ و هنر در آن نبوده و نقش ما در رسیدن به این قله‌ افتخارات مشهود نباشد و یا حتی بدتر از آن وقتی به نام ما برمی‌خورند، بگویند در رسیدن به این قله‌ موفقیت مزاحمت‌هایی هم وجود داشت که این مزاحمت‌ها از سوی این افراد بود.

وی تاکید کرد: مراقب باشیم برای ما چنین چیزی در خاطر ملت و سابقه‌ اتفاقی که روی خواهد داد، ثبت نشود. البته از آنجا که شما اهل خرد و اندیشه، هوشیار و زیرک و آگاه هستید و انتخاب رسانه‌ از سوی شما نشان دهنده‌ همین زیرکی شماست اطمینان دارم که به توضیح بیش‌تر در این باره نیازی نیست. 

کد خبر 63723

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز