یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: در نیمه اول امسال 53 میلیون و 526 هزار دلار لوازم خانگی و برقی به خارج از کشور صادر شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 114 درصد افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی گمرک در این مدت 7/0 درصد از ارزش کل صادرات غیرنفتی ایران به صادرات لوازم خانگی و برقی اختصاص داشته است.

در این مدت بیشترین میزان صادرات در زیر گروه کالایی لوازم خانگی و برقی به صادرات لوازم و اشیاء برقی اختصاص داشت. در نیمه اول امسال 40 میلیون و 147 هزار دلار لوازم و اشیاء برقی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 197 درصد رشد یافت.

براساس این گزارش کشورهای عراق، قرقیزستان، افغانستان، تاجیکستان و آذربایجان عمده‌ترین خریداران وسایل برقی از کشورمان در شش ماهه امسال بودند.
 
صادرات بخاری و چراغ گاز پس از سایر لوازم و اشیاء برقی بیشترین میزان صادرات را در زیر گروه کالایی لوازم خانگی و برقی به خود اختصاص داد.

در این مدت 8 میلیون و 772 هزار دلار بخاری و چراغ گازی به خارج از کشور صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 33 درصد افزایش یافت.

در شش ماهه امسال همچنین یک میلیون و 431 هزار دلار یخچال و فریزر به خارج از کشور صادر شد که 54 درصد در قیاس با سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

تاجیکستان، عراق، افغانستان، قرقیزستان و ارمنستان عمده‌ترین خریداران یخچال ایرانی در 6 ماهه امسال بودند.

در شش ماهه امسال همچنین یک میلیون و 240 هزار دلار چینی مظروف به خارج از کشور صادر شد که به لحاظ ارزش 31 درصد کاهش نشان می‌دهد. در این مدت صادرات ظروف مسی و آلومینیومی هم با 7/16 درصد کاهش در ارزش به رقم یک میلیون و 674 هزار دلار رسید.

در نیمه اول امسال 261 هزار دلار آبگرمکن صادر شد که عمده آنها به کشورهای افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، عراق و آذربایجان صادر شد.

این گزارش می‌افزاید: در شش ماهه امسال صادرات سایر لوازم و اشیاء برقی از بیشترین افزایش و صادرات چینی مظروف از بیشترین کاهش برخوردار بودند.

کد خبر 6367

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز