سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

تا به حال حتما شما هم به این مشکل برخورد کرده‌اید که هنگام خرید از میوه‌فروشی‌ها، کارگران بیش از مقداری که درخواست کرده‌اید میوه در کیسه می‌ریزند و به دنبال آن جر و بحث پیش آمده است.

به عنوان مثال یک خانواده کم جمعیت به یک یا 2کیلو ازهرنوع میوه احتیاج دارد. اما با وجود اینکه بار‌ها مشتریان به کارگر میوه‌فروشی هشدار می‌دهند که بیشتر از این میزان میوه نمی‌خواهند اما باز هم به این هشدار توجهی نمی‌شود و گاهی تا 2 کیلو بیشتر از نیاز مشتری، میوه در کیسه ریخته می‌شود.

این در حالی است که هنگام وزن کشی میوه‌ها،  فروشنده سعی می‌‌کند مشتری را به خرید این میزان میوه تشویق کند اما هنگامی که مشتری با اصرار از فروشنده می‌خواهد که وزن میوه‌ها را کمتر کند، فروشنده با نارضایتی این کار را انجام می دهد و در این بین تنها وقت تلف می‌شود.

پایان حرکات مارپیچ‌

چند وقتی است که شهرداری برای پر کردن چاله و دست‌اندازهای خیابان‌ها و نو کردن آسفالت بسیاری از بزرگراه‌ها دست به کار شده است.

به دنبال اتمام این پروژه‌ها می‌توان امیدوار بود که دیگر نیازی به حرکات مار پیچ برای عبور از کنار چاله‌ها هنگام رانندگی نباشد و می‌شود با خیال راحت روی آسفالت نرم و یکنواخت رانندگی کرد.

اما طی چند روز اخیر تعدادی از شهروندان در تماس با ستون« در شهرچه خبر» ضمن قدردانی از این اقدام شهرداری در تعویض روکش آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها، از به تعویق افتادن عملیات خط‌کشی برخی از بزرگراه‌های ترمیم شده گله‌مند هستند.

به گفته این شهروندان پس از گذشت چند روز از تعویض روکش آسفالت برخی از بزرگراه‌ها هنوز عملیات خط کشی آغاز نشده و این موضوع رانندگان را در تاریکی شب دچار مشکل می‌کند.

البته مسئولان نیز در پاسخ به این شهروندان می‌گویند خط‌کشی بزرگراه‌ها بلافاصله پس از اتمام عملیات تعویض روکش آسفالت کل بزرگراه انجام خواهد شد.

بن بست  پیاده‌رو

گویا به منظور  اینکه پیاده‌ها نیز  قبل از طی یک مسافت طولانی متوجه بن‌بست بودن مسیر یا کوچه مورد نظر بشوند، برایشان تابلو بن‌بست نصب شده است. اما وضعیت نامتعارف اینگونه تابلو‌های بن بست به ما می‌گوید: جریان چیز دیگری است.

واقعیت این است که تابلوی بیان کننده بن بست بودن این کوچه هفته‌هاست به دلیل نامعلومی سقوط کرده و هنوز کسی به داد وی نرسیده است.

جالب اینجاست که خودرو‌های بسیاری هر روز وارد این کوچه شده و بعد از این که با یک دیوار بلند‌ بالا مواجه می‌شوند تازه متوجه می‌شوند که کوچه بن‌بست است.

راننده‌هایی که به دقت و سلامت چشم‌هایشان برای دیدن تابلوی بن‌بست مظنون شده‌اند سعی می‌کنند در کوچه تنگ و تاریک دور بزنند. اینجاست که انبوه خودرو‌های پارک شده در بن‌بست اجازه بازگشت به آنها را نمی‌دهد.

اغلب  راننده‌ها نیز با یک دنده عقب نه چندان با دقت از کوچه بیرون می‌آیند. اما این دنده عقب نیز گاهی اوقات به شکسته شدن آینه بغل خودرو‌های پارک شده می‌انجامد.
 
صف طولانی بانک‌ها

در حالی که  طول صف‌ بانک‌ها کم نشده اعلام خبر ادامه خاموشی‌ها در پاییز امسال، مراجعان بانک‌ها را از کوتاه شدن صف‌ها حسابی ناامید کرد.

هر چند عوامل قد کشیدن صف بانک‌ها به خاموشی‌های ماه‌های جاری محدود نمی‌شود اما 2 ساعت خاموشی در بانک‌ها برای کسانی که با قطع سیستم، نبود کارمند مورد نظر و نبود چک پول‌های درشت روبه‌رو بوده‌اند به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.

به هر حال به نظر می‌رسد برای بانک‌‌های کشور به ویژه در پایتخت، دارا بودن سیستم یو پی اس (برق اضطراری) ضروری به نظر می‌رسد.

در فاصله صبح تا ظهر بسیاری از مراجعان بانک‌‌ها کارمند‌ها و کارگرانی هستند که برای انجام کار‌های بانکی مرخصی گرفته‌اند یا به نوبه خود هزار و یک گرفتاری دیگر دارند بنابراین پاسخگو نبودن بانک‌ها به دلایل گوناگون و رایج می‌تواند یک روز کاری را برای آنها از بین ببرد.

کد خبر 63596

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز