غول‌پیکرترین‌ سیب‌زمینی جهان طی یک حادثه در نیوزلند پیدا شد.

سيب زميني - گينس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ان‌پی‌آر، بزرگترین سیب‌زمینی جهان که به اندازه دو گونی سیب زمینی معمولی است در نیوزیلند پیدا شد.

این اتفاق در حالی رخ داد که یک زوج روستایی که در حال وجین علف‌های هرز باغ خود بودند و به یک شی بزرگ برخورد کردند. کالین که در ابتدا فکر کردیک نوع قارچ عجیب پیدا کرده آن را با چنگک بیرون آورد و کمی از پوستش را خراشید تا متوجه شد با یک سیب‌زمینی بزرگ روبرو است.

دونا ظاهر این سیب‌زمینی غول پیکر را زشت و جهش یافته توصیف کرد اما این احتمالا بزرگترین سیب زمینی ثبت شده در دنیا است. این زوج معتقدند این سیب‌زمینی خود رو بوده و برای حمل آن با توجه به وزن ۷.۸ کیلوگرمی آن یک گاری ساختند و آن را داوگ نامیدند.

رکورد فعلی گینس برای سنگین‌ترین سیب‌زمینی متعلق به یک هیولای بریتانیایی است که در سال ۲۰۱۱ پیدا شد و کمتر از ۵ کیلوگرم وزن داشت. این زوج می گویند که به گینس درخواست داده‌اند تا داوگ را به رسمیت بشناسد و منتظر پاسخگو آنها هستند.

کالین در پاسخ به سوالی در رابطه با شرایط رشد این سیب‌زمینی گفت که او هیچ نکته مخفی باغبانی ندارد. او گفت که قبل از اینکه علف‌های هرز در آن بخش از زمین برویند، در آن منطقه خیار می‌کاشته است.

با این حال نگهداری از این سیب‌زمینی غول پیکر دشوار است و همین حالا هم کاهش وزن یافته و دچار کپک شده؛ این زوج کشاورز گفتند که قرار است از این سیب زمینی محصولات دیگری تولید کنند.

کد خبر 635942
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha