سیدمحمد مرندی، کارشناس حوزه بین‌الملل و استاد دانشگاه تهران در توییتر خود روایتی دقیق‌تر از ماجرای اقدام دزدان دریایی آمریکا در ربودن نفت ایران در دریای عمان ارائه کرد.

نفتكش

به گزارش همشهری آنلاین، مرندی که به دلیل تسلط خود بر زبان انگلیسی کارشناس مهمان بسیاری از شبکه‌های خبری بین‌المللی است، در توییتر خود درباره ماجرای دزدیده شدن نفت ایران نوشت: «آمریکا نفتکشی را که با نفت ایران به مقصد ونزوئلا در حرکت بود دزدید. در این راه، ناخدا و کارکنان کشتی به ایران خیانت و به نیروهای آمریکایی کمک کردند. رژیم آمریکا نفت را دزدید و آن را فروخت. حالا نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن نفتکش را با همان ناخدا و ملوانان تحت حمایت نظامی آمریکایی‌ها توقیف کرده‌اند.»

استاد تمام و معاون بین‌الملل دانشگاه تهران در توییتی دیگر درباره ماجرای تماس شبکه الجزیره هم چنین نوشت: «الجزیره عربی از من خواست بلادرنگ درباره ماجراهای خلیج فارس حرف بزنم. با اینکه یک دیدار مهم را از دست دادم اما موافقت کردم. منتظر مصاحبه ماندم اما نه کسی تماس گرفت نه پاسخم را دادند. حالا هم می‌گویند باید منتظر روایت رژیم آمریکا از ماجرا بمانند تا بعد از من دعوت کنند.»

کد خبر 635764

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha