سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت گازخودرو با بیان اینکه هم اکنون 650 جایگاه سی ان جی در دست ساخت است گفت: این تعداد تا پایان سال به 1800 جایگاه می‌رسد.

مصطفی علوی در مصاحبه با واحدمرکزی خبر افزود: در حال حاضر 552 جایگاه تک منظوره و دو منظوره سی ان جی در کشور، ‌تامین سوخت گازطبیعی 850 هزار دستگاه خودروی دوگانه سوز کشور را بر عهده دارند.

به گفته وی سال گذشته به ازای هر 1800 دستگاه خودرو دوگانه سوز،‌ یک جایگاه عرضه سی ان جی در کشور وجود داشت که با ساخت جایگاه های جدید،به یک جایگاه سی ان جی به ازای 1400 دستگاه خودرو رسیده است.

استاندارد جهانی در این زمینه، یک جایگاه سی ان جی در ازای هر 1000 دستگاه خودروگازسوز است.

مدیرعامل شرکت گازخودرو گفت: از 650 جایگاه در دست ساخت،‌22 جایگاه در تهران قرار دارد.

بنابراین گزارش، امروز مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از چند جایگاه سی.ان.جی در دست ساخت در تهران دیدن کرد.

جایگاه‌های بابایی جنوبی، بابایی شمالی، هنگام و غزال از جایگاه‌هایی بودند که معاون وزیر نفت از نزدیک در جریان روند پیشرفت ساخت آنها قرار گرفت.

از جایگاه‌های سی ان جی که باید تا پایان امسال در کشور ساخته شود، ساخت 1000 جایگاه تک منظوره سی ان جی برعهده شرکت ملی گاز ایران گذاشته شده است.

جایگاه‌های دومنظوره تحت مدیریت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران قرار دارند.

کاهش زمان سوخت گیری درجایگاه‌های سی ان جی

مدیرعامل شرکت گازخودرو ایران گفت: با شتاب ایجاد شده در روند احداث جایگاه‌های عرضه سی.ان.جی،انتظار می‌رود که تا پیش از پایان سال شاهد کاهش صف‌های طولانی برای سوخت گیری خودروهای گازسوز باشیم.

مصطفی علوی درحاشیه بازدید از برخی جایگاه‌های در دست احداث عرضه سی.ان.جی در استان تهران افزود : چند جایگاه بزرگ با ظرفیت سوخت گیری 18 خودرو به طور همزمان ، در دست اجراست و با بهره برداری از آنها و کاهش زمان سوخت گیری ، از میزان صف های طولانی نیز به شدت کاسته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گازخودرو ایران در باره روش‌های «بی.او.او» و «بی.او.تی» در احداث جایگاه‌های سی.ان.جی گفت: به منظور ایجاد ظرفیت مناسب برای سوخت گیری خودروهای گازسوز، روش‌های مختلفی به کار گرفته شده است که بهره گیری از آنها می‌تواند روند احداث جایگاه‌ها پرشتاب تر کند.

وی تصریح کرد:هم اکنون برای ساخت جایگاه‌های سی.ان.جی به این دو روش،پنج پیمانکار اعلام آمادگی کرده‌اند.

علوی درباره احداث جایگاه‌های متوسط گفت: خرید و تامین تجهیزات این جایگاه‌ها در حال انجام است و بزودی در پنج جایگاه ویژه تاکسیرانی نصب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گازخودرو ایران همچنین ازاعلام ضوابط نصب جایگاه های متوسط در خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی در آینده نزدیک خبر داد.

مدیرعامل شرکت گازخودرو با بیان اینکه چند شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در ساخت جایگاه عرضه سی.ان.جی درکشور اعلام آمادگی کرده‌اند افزود: به منظور شتاب دهی بیشتر به احداث جایگاه های عرضه سی.ان.جی در کشور با برخی شرکت‌های خارجی علاقه‌مند به سرمایه گذاری در این این زمینه، گفتگو شده که هنوز نهایی نشده است.

کد خبر 63572

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز