همشهری آنلاین: یک هیات روسی امروز (سه‌شنبه 26 شهریور) در حالی به کاراکاس وارد شد که مسکو به سوی احیای روابط دوران حاکمیت شوروی با آمریکای جنوبی و تشدید تنش با آمریکا گام بر می‌دارد.

خبرگزاری آلمان گزارش داد، دو بمب‌افکن روسیه با قابلیت حمل بمب هسته‌ای تمرین‌هایی را بر فراز کارائیب از یک پایگاه هوایی در ونزوئلا روز سه‌شنبه انجام دادند و دو کشور قصد دارند رزمایش مشترکی را پیش از سال جاری میلادی برگزار کنند.

این هیات به ریاست ایگور سچین (Igor Sechin)، معاون ولادیمیر پوتین، نخست‌وزیر قدرتمند روسیه، در روز دوم تور منطقه‌ای خود که با بازدید از کوبا آغاز شد، به سر می‌برد.

تحرکات اخیر روسیه برای تقویت روابط با کوبا که فقط 150 کیلومتر با سواحل آمریکا فاصله دارد و همچنین تحکیم روابط ونزوئلا به ریاست جمهوری هوگو چاوز که دشمن آمریکاست، یادآور روزهای زورآزمایی منطقه‌ای دوران جنگ سرد است.

تمرین‌های نظامی بر فراز آب‌های تحت کنترل آمریکا ظاهرا اقدامی برای مقابله به مثل توسط مسکو است که از حضور رزم‌ناوهای آمریکایی در دریای سیاه برای تحویل کمک به گرجستان و همچنین طرح‌های آمریکا برای استقرار سپر موشکی در اروپای شرقی به خشم آمده است.

کد خبر 63571

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز