آنگلا مرکل،در مصاحبه‌ای از دغدغه‌های دوران بازنشستگی‌اش گفت؛ او همچنین با شرکت دادن جانشین احتمالی خود در جلسات دو جانبه‌ای که در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ برگزار می‌شود، بر هماهنگی دولت‌های آلمان تاکید کرد.

مركل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان‌، با ابراز رضایت از ۱۶ سال ریاست این کشور گفت اکنون مشتاقانه منتظر است تا زمانی را به چیزهایی اختصاص دهد که در دوران صدراعظمی خود نادیده گرفته است.

یک روزنامه هفتگی آلمانی در گزارشی نوشت مرکل گفته است که «شاید کمی سفر کند یا مطالعه کند، یا به سادگی از اوقات فراغت لذت ببرد».

مرکل ۶۷ ساله، آلمان را در بحران‌هایی متوالی از جمله بحران مالی جهانی، بحران مهاجران و همه‌گیری ویروس کرونا به سلامت هدایت کرد. او گفت که در حالی که از سال‌های صدارتش راضی است، اما به دلیل نیاز مداوم این جایگاه به توجه، پیشگیری یا واکنش به بحران‌ها، زندگی چالش برانگیزی داشته است.

مرکل به این روزنامه گفت: «اکنون با احساس خوبی می‌توانم بگویم که بهتر است که شخص دیگری مسئولیت را بر عهده بگیرد.»

آلمان ماه گذشته انتخابات سراسری خود را برگزار کرد و احزاب برتر این کشور هم اکنون در حال مذاکره برای تشکیل دولت ائتلافی هستند و اعلام کرده‌اند که قصد دارند صدراعظم بعدی کشور را تا ماه آینده معرفی کنند.

اولاف شولتس، معاون صدراعظم مستعفی، بیشترین شانس را برای جانشینی مرکل دارد اما تا زمان تشکیل دولت بعدی، مرکل همچنان در سمت سرپرستی، رهبری آلمان را به عهده خواهد داشت و حتی در نشست گروه ۲۰ در رم نیز شرکت کرد.

با این حال، گاردین نوشت که آنگلا مرکل، جانشین احتمالی خود را در دیدارهای دوجانبه‌ای که در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ برگزار می‌شود شرکت می‌دهد؛ این یک حرکت «تاریخی» برای تاکید بر تداوم روابط بین دولت‌های قبلی و بعدی این کشور با جهان است.

مرکل که دکترای شیمی کوانتوم دارد دوران صدارت خود را «یک دوره طولانی و در برخی موارد پیچیده» توصیف کرد و افزود: «شاید کمی مالیخولیا نیز بعدا ظاهر شود.»

کد خبر 635024
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha