هشتمین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال جاری با حضور اکثر اعضا مجمع که رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه نیز حضور داشتند، تشکیل شد.

مجمع تشخیص

به گزارش همشهری آنلاین، در این جلسه رئیس مجمع حضرت آیت الله آملی لاریجانی با تبریک اعیاد میلاد  النبی (ص) و امام صادق (ع) با استناد به آیه دهم و یازدهم سوره طلاق که میفرماید :  فَاتَّقُوا اللَّهَ یَا أُولِی الْأَلْبَابِ الَّذِینَ آمَنُوا  قَدْ أَنْزَلَ اللَّهُ إِلَیْکُمْ ذِکْرًا / رَسُولًا یَتْلُو عَلَیْکُمْ آیَاتِ اللَّهِ مُبَیِّنَاتٍ لِیُخْرِجَ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ. گفتند از ظاهر این آیات برداشت میشود که رسول بدل از ذکر است و مقصود از رسول هم پیامبر اکرم (ص) است ، ذکر با رسول متحد است و پیامبر اکرم (ص) ذکر است. بنابراین باید در این موضوع تامل کرد و این باب معارف عظیمی را بر ما می گشاید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرانی ها و وضعیت نامطلوب معیشت مردم بر تدبیر درست و اقدام عاجل مسئولان برای کاهش آلام مردم تاکید کرد.

در این جلسه با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع اقتصاد کشور و تنگناهای معیشتی مردم برخی از اعضا مجمع به بیان دغدغه ها و دیدگاههای خود پرداختند و سپس رییس جمهورمحترم رئوس تصمیمات و برنامه های دولت را در رفع مشکلات اقتصادی بیان کرد و از دریافت نظرات دلسوزانه و کارشناسانه اعضا مجمع استقبال نمود.

در پایان مقرر شد مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست آتی خود با دعوت از وزرا و مسولان اقتصادی دولت، ضمن اطلاع از کم و کیف برنامه های دولت برای رفع مشکلات اقتصادی نظرات و دیدگاه های پیشنهادی خود را جمع بندی و به دولت ارائه نماید.

کد خبر 634478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha