شهرداری پاریس قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ پایتخت فرانسه را به اولین شهر دوچرخه‌ سواری امن در اروپا تبدیل کند.

دوچرخه سواري در پاريس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «آن ایدالگو» شهردار پاریس، تصمیم گرفته است بیش از ۲۵۰ میلیون یورو بودجه شهرداری را برای ارتقای قابل توجه زیرساخت‌ها طی چهار سال به «دوچرخه سواری امن» اختصاص دهد.

در حال حاضر پایتخت فرانسه بیش از ۵۲ کیلومتر مسیر امن دوچرخه دارد که بخش اعظمی از آن به‌دلیل ساخت در دو سال گذشته به «کرونا پیست» شهرت گرفته اند. شهرداری قصد دارد ۱۳۰ کیلومتر مسیر امن دیگر به این مجموعه اضافه کند.

هدف اصلی شهرداری پاریس این است که امکان دوچرخه‌ سواری ایمن از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب شهر را به صورت ۱۰۰ درصد فراهم کند. تمام تلاش مقامات شهر این است که دوچرخه را به آسان ترین و سریع ترین وسیله حمل و نقل در پاریس تبدیل کنند. قرار است برخی از مسیرهای دوچرخه سواری که در مرکز شهر از ایمنی بالایی نیز برخوردار نیستند، مورد بازسازی قرار گیرند.

با وجود تلاش های شهرداری، سرقت دوچرخه یکی از اصلی ترین دلایل عدم ترغیب پاریسی ها برای دوچرخه سواری در شهر است.

حدود ۸۰ درصد از شهروندان که بدون دوچرخه در شهر تردد می کنند، دلیل اصلی را سرقت و دزدی اعلام کرده اند.

به گزارش یورونیوز، نرخ دزدی دوچرخه در سال ۲۰۲۰ تا ۸ درصد افزایش پیدا کرده و این موضوع باعث نگرانی مقامات شهرداری شده است. به همین دلیل آن ایدالگو در برنامه جدیدش قصد دارد «پارکینگ های ایمن» برای دوچرخه ها در سراسر شهر ایجاد کند. همچنین قرار است به تعداد دوچرخه های اجاره ای موسوم به «ولیب» نیز افزوده شود.

کد خبر 634215

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha