معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: متاسفانه حقوق بشر به یک کالا و ابزار سیاسی برای اعمال فشار به کشورهای مستقل و در حال توسعه، نظیر ایران تبدیل شده است.

کاظم غریب آبادی

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا،  کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در واکنش به گزارش گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران به سازمان ملل گفت: در حالی که جهان از بی عدالتی ناشی از رفتارها و سیاست های کشورهای مدعی غربی و آمریکا رنج می برد، ارائه گزارش در مورد وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران که خود قربانی نقض حقوق بشر در اثر اقدامات این قبیل کشورها می باشد، یک اقدام کاملا سیاسی و انحرافی  است.  

غریب آبادی گفت: متاسفانه حقوق بشر به یک کالا و ابزار سیاسی برای اعمال فشار به کشورهای مستقل و در حال توسعه، نظیر ایران تبدیل شده است. در این شرایط، قربانی خود بشر است.  

دبیر ستاد حقوق بشر با انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر اقدامات تروریستی علیه ملت ایران و دانشمندان آن و همچنین تحریم های ظالمانه که نقض فاحش حقوق بشر افراد محسوب می شوند، خواهان رسیدگی سازوکارهای حقوق بشری به این اقدامات خلاف حقوق بین الملل و حقوق بشر غربی ها و همچنین وضعیت حقوق بشر در این کشورها شد.  

غریب آبادی در ادامه، گزارش گزارشگر ویژه را یک گزارش کاملا مغرضانه و با اهداف سیاسی خواند که پیشرفت های گسترده در حوزه های مختلف حقوق بشر را عامدانه نادیده گرفته و محورهای عمده آن را مبتنی بر ادعاهای دروغین گروه های تروریستی و ضد حقوق بشری خارج نشین خواند.  

معاون امور بین الملل رییس قوه قضائیه همچنین با انتقاد از سوءاستفاده کشورهایی نظیر کانادا، انگلیس، آمریکا و سوئد از مکانیسم های حقوق بشری، از وضعیت حقوق بشر در این کشورها به شدت انتقاد کرد و به آنها توصیه کرد بجای سرپوش گذاشتن بر اقدامات ضد حقوق بشری خود از طریق تمرکز بر کشورهایی مانند ایران، بر بهبود وضعیت حقوق بشر در کشورهای خود متمرکز شوند.  

غریب آبادی در پایان، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به سوی ارتقاء و بهبود حقوق بشر حرکت می کند و این ناشی از آموزه های دینی است و نه الزامات بین المللی یا گزارشات سیاسی.

کد خبر 634060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha