در ابتدای گفت‌وگویش به مناسبتِ ایام ولادت حضرت رسول اکرم(ص)، جملاتی را در وصف پیامبر اعظم(ص) دکلمه کرد؛ «سلام بر پیامبر مهر و لبخند و دوستی... پیامبری که چهره دینش هرگز رنگی از خشونت نداشته و نخواهد داشت.»

مژده لواسانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، آرام جلوی دوربین می‌نشیند و مؤدبانه حرف می‌زند. به حوزه ادبیات بسیار علاقه‌مند است و پلاتوهایش این روزها در برنامه‌ "بسته پیشنهادی" شبکه دو، آنتن را گرم می‌کند. در دورانی که مجریان کاربلدی در سیما حضور داشتند او شناخته شد و تسلطش در تاکشوهای تلویزیونی خیلی زود نامِ «مژده لواسانی» را سرزبان‌ها انداخت.  

او در ابتدای گفت‌وگویش به مناسبتِ ایام ولادت حضرت رسول اکرم(ص)، جملاتی را در وصف پیامبر اعظم(ص) دکلمه کرد؛   «سلام بر پیامبر مهر و لبخند و دوستی... پیامبری که چهره دینش هرگز رنگی از خشونت نداشته و نخواهد داشت... پیامبری که معجزه‌اش کتاب است در عصر جهل... و سلوکش، مهر است در عصر جنگ ...»

مجری که وقتی سه سال داشت در رادیو، برنامه "سلام کوچولو" را اجرا کرد و با سریال "پلاک۱۴" مهران مدیری پایش به عرصه بازیگری باز شد و در ۱۶ سالگی او را جوان‌ترین سردبیر تاریخ رادیو می‌خواندند. به تعبیرِ خودش خوش‌سر و زبانی او را در سنِ کودکی مجری و حتی به بازیگری کشاند اما انتخابِ «لواسانی» در رسانه، جدای از بازیگری بود. در برنامه "کبوتر دات کام" بیشتر دیده شد و جدّی‌تر خودش را در ویترین اجرای سیما می‌دید. البته لواسانی در این سال‌ها تألیفِ کتاب، گفتنِ شعر و تحصیل در رشته حقوق را رها نکرد.  

این روزها در «بسته پیشنهادی» شبکه دو هم می‌توان به این نکته رسید که او ابتدا خودش می‌خواند و می‌بیند و سپس مخاطبان را به مطالعه و اشرافِ روی مسائل دعوت می‌کند. چرا که با دیدنِ صفحه اینستاگرامیِ خانم مجری هم می‌توان به این نکته پی برد که او شعر زیاد می‌خواند، نوشتن را خیلی دوست دارد؛ از مولانا و ابتهاج گرفته تا منزوی و بهمنی و فاضل، مدام شعرهای دوست‌داشتنی‌اش را تکرار می‌کند. «مرا سریست با تو که گر خلق روزگار، دشمن شوند و سر برود هم بر آن سریم!» یا اینکه هر روز این ذکر روزانه را تکرار می‌کند و می‌گوید: «مرا هزار امید است و هر هزار تویی»

با او درباره بسیاری از مسائل و ناگفتنی‌های اجرایِ خودش، برنامه‌سازی و وضعیتِ این روزهای تلویزیون گفت‌وگو کردیم که مشروحِ آن به زودی منتشر خواهد شد. اما در ادامه تیزرِ کوتاهی از این گفت‌وگو را با هم می‌بینیم که برگرفته از اتفاقاتی است که در روزهای آتی، کاملِ آن در خروجی تسنیم قابل مشاهده است.  

- من متولد ۲۰ آبان ۱۳۶۸ هستم.

- به فیلمسازی علاقه دارم (در اینجا مجموعه‌ «شرایط خاص» پخش می‌شود که مژده لواسانی در آن نقشِ خودش یعنی مجری تلویزیون را بازی می‌کند.) 

- من واقعاً اگر روز سختی را گذرانده باشم به محض اینکه جلوی دوربین قرار می‌گیرم و برنامه زنده شروع می‌شود انگار نه انگار آن روز سپری نشده است.  

- «سلام بر پیامبر مهر و لبخند و دوستی... پیامبری که چهره دینش هرگز رنگی از خشونت نداشته و نخواهد داشت... پیامبری که معجزه‌اش کتاب است در عصر جهل... و سلوکش، مهر است در عصر جنگ ...»

- مثلاً یادم هست در برنامه «کاملاً دخترونه» یک روزی از زیرِ سِرُم آمدم؛ طوری که پلاتوی اول را گفتم، پلاتوی دوم افتادم. آن‌قدر حالم بد بود. یعنی کسی فکر نمی‌کرد پلاتوی اول را گفته به فاصله پلی‌بک افتاده. آن‌قدر حالم بد بود.

- من همیشه می‌گویم مجری یک جمله حرف بزند از چشمانش می‌توانید بخوانید چقدر کتاب خوانده و چقدر بلد است و چقدر دایره واژگانش وسیع است.  

کد خبر 633792

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha