یکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
۰ نفر

روسیه که به موعد تعطیلی یک‌هفته‌ای برای مهار شیوع کرونا نزدیک می‌شود، همچنان شمار بالای بی‌سابقه عفونت‌های کرونا و مرگ‌های ناشی از آن را گزارش می‌کند.

covid

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس کارگروه کروناویروس روسیه روز شنبه از مرگ ۱۰۷۵ نفر در روز گذشته به علت کرونا و رخ دادن ۳۷۶۸۵ مورد عفونت جدید خبر داد که بیشترین میزان عفونت و مرگ روزانه ناشی از کووید-۱۹ در این کشور است.

میزان تلفات روزانه کرونا در روسیه اکنون حدود ۳۳ درصد بالاتر از میزان ثبت‌شده در اواخر ماه سپتامبر (شهریور) است و موارد عفونت نسبت به ماه گذشته حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است.

فقط حدود یک سوم جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری روسیه واکسینه شده‌اند و افزایش شمار بیماران باعث فشار آمدن بر نظام مراقبت بهداشتی این کشور شده است.

ولادیمیر پوتین در مواجهه با این وضعیت دستور داده است که روس‌ها در فاصله ۳۰ اکتبر (۸ آبان) تا ۷ نوامبر(۱۶ آبان) با پرداخت حقوق به سر کارهایشان نروند.

بسیاری از مناطق روسیه محدودیت‌های بیشتری را اعلام کرده‌اند، از جمله بستن سالن‌های ورزشی و سینماها و محدود کردن خدمات رستوران‌ها به دادن غذای بیرون‌بر یا تنها اجازه ورود دادن  به مشتریانی که کاملا واکسینه شده‌اند.

در مجموع روسیه تا به حال ۸.۲ میلیون مورد عفونت کروناویروس ۲۲۹۵۲۸ مرگ ناشی از آن گزارش کرده است.

با اینکه واکسن اسپونتیک V و سه واکسن داخلی دیگر در روسیه در اختیار مردم قرار دارد، روند واکسیناسیون به علت عدم تمایل مردم به واکسن زدن به کندی انجام می‌شود.

پوتین این پرهیز از واکسن زدن را محکوم کرده و گفته است: «فقط دو گزینه در برابر همه افراد وجود دارد- یا بیمار شدن یا واکسن زدن.»

کد خبر 633791

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha