وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا را طی ۲۴ ساعت گذشته در ایران اعلام کرد.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین و بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۷ هزار و ۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۷۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۶۷۰ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۵ هزار و ۵۲ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون ۵ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۸۶۵ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۴ هزار و ۳۴۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۳۴ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۸۰۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بنابر اعلام این مرکز، تاکنون ۵۰ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۳۲۱ نفر دوز اول، ۲۸ میلیون و ۸۷۲ هزار و ۹۵۹ نفر دوز دوم و ۵۶ هزار و ۵۳۹ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۷۹ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۸۱۹ دوز رسید. همچنین در شبانه‌روز گذشته، ۸۶۸ هزار و ۵۵۴ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

همچنین روابط عمومی وزارت بهداشت با اشاره به تایید کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا مبنی بر تزریق دوز سوم واکسن کرونا به شرط گذشت شش ماه از تزریق دوز دوم اعلام کرد: طبق اولویت‌های اعلام‌شده تا ظهر امروز، بیش از ۵۶ هزار دوز سوم واکسن کرونا تزریق شده است.

گفتنی است در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۷ شهر در وضعیت زرد و ۸۶ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.
 

کد خبر 633671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha