مجموع نظرات: ۲
شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱
۰ نفر

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف اشیای و عتیقه‌های باستانی و چند هزار ساله در زاهدان خبر داد.

کشف اشیای عتیقه

به گزارش همشهری آنلاین، احمد طاهری اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و قاچاق اشیای تاریخی توسط فردی در شهرستان زاهدان، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی پس از اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی محل مورد نظر را که یک انبار غیرمجاز دارو در یکی از نقاط شهر زاهدان بود، شناسایی کردند.

طاهری افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی قضایی در بازرسی از انبار مورد نظر ۱۵ظرف سفالی عتیقه، ۲قاب و تابلوی قدیمی، ۴۹۸انگشتر و انواع تسبیح و ۲۱ قطعه سنگ کوچک تراشیده شده تزئینی و ارزشی را کشف کردند.

به گفته وی، بنابر اعلام کارشناس سازمان میراث فرهنگی، عتیقه جات مکشوفه به ۲ تا ۳هزار سال قبل و مربوط به عصر آهن است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در این باره یک نفر متهم شناسایی شده و پرونده در حال رسیدگی است، بیان کرد: اشیای عتیقه هویت تاریخی و فرهنگی یک جامعه هستند؛ پلیس با افرادی که بخواهند هویت تاریخی و فرهنگی کشور را برای کسب منفعت‌های غیرقانونی خود به تاراج ببرند به شدت و قاطعانه برخورد می‌کند.

وی تصریح کرد: از شهروندان و هم‌استانی‌ها انتظار می‌رود برای حراست از میراث و هویت تاریخی و فرهنگی کشور با پلیس همکاری کنند و هر گونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر 633660

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha