مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
۰ نفر

تصوری که اکثر افراد در باره تهران دارند این است که این شهر، تنها پایتختی مدرن و اداری است. اما دیدنی‌های تهران به قدری زیبا و متنوع هستند که تمامی این معادلات را بر هم می‌زنند. برای همین، پیشنهاد می‌کنیم تا در سفر به تهران، حتما از جاذبه‌های متنوع تاریخی و مدرن آن دیدن کنید.

image-20211020115359-1.jpeg

لیست جاذبه‌های تهران بلند بالا است اما ما از میان این جاذبه‌های بی‌شمار، پنج جاذبه دیدنی تهران که در سفر به پایتخت حتما باید به آن‌ها سر بزنید را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برج آزادی

برج آزادی، شاهکار معماری معاصر ایران و یکی از نمادهای جهانی تهران است. بنای برج آزادی بین سال‌های ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۰ ساخته شد. در ساخت این بنا، از سبک معماری دوره هخامنشیان و ساسانیان در کنار معماری اسلامی الهام گرفته شده است. ارتفاع این برج ۴۵ متر است و در مجموع، ۲۸۶ پله و دو آسانسور دارد.

در داخل بنای برج مجموعه‌های مختلفی همچون موزه، کتابخانه، نگارخانه، سالن ایران شناسی، سالن دانستنی‌ها و بخش‌های دیگری وجود دارد که بازدید عموم از آن‌ها با پرداخت هزینه ورودی، آزاد است. برج آزادی در میدان آزادی تهران قرار گرفته و برای بازدید از آن، می‌توانید همه روزه به جز روزهای شنبه و ایام شهادت، از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر، از آن دیدن کنید.

با دیدنی های تهران آشنا شوید

ایران مال

ایران مال، یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری، فرهنگی و اجتماعی ایران و خاورمیانه است. این مجموعه، تنها یک مرکز خرید بزرگ نیست بلکه جاذبه‌های دیدنی فراوانی در آن وجود دارد که همگی با ایده از فرهنگ و معماری سنتی ایران، ساخته شده‌اند.

این مجموعه، به قدری بزرگ و جامع است که برای گشت و گذار و بازدید از تمامی مغازه‌هایش، تقریبا باید سه تا چهار روز وقت بگذارید. در بازدید از ایران مال حتما در کنار خرید از مرکز خرید آن از مجموعه‌هایی همچون باغ ماهان ایران مال، مسجد جامع ایران مال، بازار سنتی، باغ دیدار، تالار آیینه، شربت خانه و ایوان اشراق ایران مال، بازدید کنید.

ایران مال در منطقه ۲۲ و در نزدیکی دریاچه شهدای خلیج فارس و پارک چیتگر قرار گرفته است. برای بازدید از ایران مال می‌توانید از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در روزهای عادی و ساعت ۱۰ تا ۲۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه به این مجموعه مراجعه کنید.

موزه ملی ایران

موزه ملی ایران، یکی از قدیمی و غنی‌ترین موزه‌های ایران است که آثار آن به دو بخش ایران باستان و ایران اسلامی، تقسیم می‌شود. در موزه ایران باستان، بیش از ۳۰۰ هزار اثر تاریخی نگهداری و به معرض نمایش گذاشته شده است.

بسیاری از مسافرانی که از شهرهای مختلف و از طریق راه‌های گوناگون همچون مسیر پر تردد پرواز شیراز تهران به پایتخت سفر می‌کنند؛ حتماً از بخش‌های مختلف موزه ایران باستان همچون دوران پیش از تاریخ، دوران تاریخی، از دوره صدر اسلام تا دوره ایلخانی، از دوره تیموریان تا قاجار و تالار قرآن بازدید می‌کنند.

موزه ملی ایران در بخش غربی خیابان ملل متحد و در نزدیکی خیابان سی تیر قرار گرفته است. ساعات بازدید از این موزه، در نیمه اول سال از ساعت ۹ تا ۱۹ و در نیمه دوم از ساعت ۹ تا ۱۷ بعدازظهر است.

با دیدنی های تهران آشنا شوید

بازار تهران

بازار تهران، یکی از معروف و البته مهم‌ترین بازارهای ایران است که نه تنها مرکزی برای خرید است بلکه به واسطه جاذبه‌هایی که دارد؛ دیگر به یکی از دیدنی‌های معروف تهران نزد گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است.

بازار تهران، مهم‌ترین مرکز خرده فروش‌ها، عمده فروش‌ها، انبار کالاهای مختلف و کارگاه‌های تولیدی بسیاری از صنایع مختلف کشور است که اکثر مردم برای خرید کالا به آن مراجعه می کنند. البته فضای بازار، کارکردهای فرهنگی، سیاسی و مذهبی نیز دارد.

اگر با هواپیما یا هر وسیله دیگری به تهران سفر کردید؛ حتماً از بازار و بخش‌های مختلف آن همچون، سراهای مختلف، پاساژها، بازارچه‌ها، مراکز تجاری، تیمچه‌ها، سبزه میدان، مسجد جامع بازار، امامزاده سید ولی (ع)، قهوه خانه حاج علی درویش، خانه ملک، سرای امیر، کلیسای تادئوس و بارتوقیمئوس مقدس، امامزاده زید و رستوران مسلم، بازدید کنید.

برج میلاد

برج میلاد، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های تهران، سومین برج بلند خاورمیانه و ششمین برج مرتفع مخابراتی در دنیا است که حالا تبدیل به یکی از نمادهای مدرن پایتخت شده است. برج میلاد، علاوه بر کارکرد اداری، یکی از مراکز تفریحی و گردشگری مدرن تهران نیز هست.

این برج ۴۳۵ ارتفاع و ۱۶۹۳ پله دارد. بازدید از برخی بخش‌های برج میلاد رایگان است اما برای بازدید از برخی بخش‌های دیگر، باید هزینه ورودی بپردازید.

ساعت بازدید از برج میلاد، هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۳ است. برج میلاد تهران در در منطقه کوی نصر و در قسمت شمال غرب پایتخت قرار گرفته است.

در این مطلب، پنج جاذبه بسیار معروف تهران را که در زمان سفر به آن می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید را به شما معرفی کردیم. البته همانطور که واضح است، ما در این مطلب تنها برخی از معروف‌ترین دیدنی‌های تهران را به شما معرفی کردیم و جاذبه‌های بسیار دیگری در تهران وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

اما سفر به تهران را، خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در یکی از بهترین اقامتگاه‌های آن از طریق کامل‌ترین مرجع بلیط هواپیما و رزرو هتل در ایران یعنی فلای تودی، کامل می کند. فرقی نمی کند، می خواهید با خرید بلیط هواپیما چارتر به تهران سفر کنید یا بلیط لحظه آخری خریداری کنید؛ می‌توانید پرواز مورد نظر خود را در فلای تودی پیدا کرده و به راحتی و به صورت آنلاین، آن را خریداری کنید.

سفر خوبی را برای شما آرزومندیم.

کد خبر 633201

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha