فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دستاوردهای امروز ما در حوزه زیرسطحی در حال استفاده است و زیردریایی‌های جدیدی نیز در دست ساخت داریم.

شهرام ایرانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا،‌ دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در مصاحبه‌ای با رادیو گفت و گو در خصوص عملیات اسکورت ناوگروه ۷۷ گفت: بر اساس تقویت دیپلماسی دفاعی و آمدوشد با کشورهای برادر و دوست، با هماهنگی وزارت امور خارجه و سفیر ایران در عمان، بازدیدی را داشتیم و ناوگروه ۷۷ در بندر عمان پهلوگیری کرد و هم اینک در آنجا استقرار دارد. 

وی همچنین در خصوص رفع تهاجم دزدان دریایی نسبت به نفت‌کش ایرانی گفت: اولویت ما حفظ امنیت خطوط کشتیرانی است؛ خاصه خطوط خودی و شناورها و نفتکش‌ها تا تجارتِ ایرانی اسلامی با موفقیت شکل گیرد و در این راستا منطقه را آلوده می‌دانیم. 

ایرانی خاطرنشان کرد: خلیج عدن از حیث حضور قایق‌های دزدان و تروریسم دریایی، آلوده و خطرآلود است و سعی داریم با حفظ توان خودی، وقتی عزیزان مورد تهدید واقع می‌شوند، به‌موقع در صحنه حضور یابیم و در عملیات اخیر نیز به‌سرعت حاضر شدیم و ضمن مقابله با قایق‌های تهدیدزا، امنیت را برقرار کردیم. 

امیر دریادار ایرانی: زیردریایی‌های جدیدی در دست ساخت داریم

وی ادامه داد: در این شرایط عمدتاً تلاش داریم این قایق‌ها را از منطقه دور کنیم و به حفظ امنیت دست یابیم؛ دیدگاه ما تقابل‌های انهدامی نیست؛ مگر اینکه آن‌ها به تذکر ما گوش نکرده و رفتار و حرکت‌هایی که از سوی ناوگروه می‌بینند را موردتوجه قرار ندهند. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امروزه بنا به سیاست و تدابیر ابلاغ شده توانسته‌ایم بر قله افتخار بایستیم و با توان داخلی تجهیزات پیچیده‌ای را به کار گیریم، گفت: دستاوردهای امروزه ما در حوزه زیرسطحی در حال استفاده است و به‌زودی زیر دریایی‌های جدیدی نیز در دست ساخت داریم. 

ایرانی همچنین از تولید قریب‌الوقوع ناوشکن‌های سنگین خبر داد و گفت: کلاس جماران و سهند نیز در قالب چند فروند ناوشکن در دست ساخت است و طی ماه‌های بعد اخبار آن را ارائه خواهیم کرد. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما با همدلی و دریافت همه فرامین مسیر عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را رقم می‌زنیم و امیدواریم این پرچم مقدس را به دست صاحب اصلی برسانیم. 

کد خبر 633178

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha