چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷
۰ نفر

وقتی برنج خمیر یا به اصطلاح شفته می‌شود، با آن چه کار می‌کنید؟ در این مطلب با چند ترفند کاربردی برای زمانی که این مشکل برایتان پیش می‌آید آشنا می‌شوید.

برنج - پلو سفید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خراسان، وقتی برنجتان خمیر می‌شود، با آن چه کار می‌کنید؟ آن را بیرون می‌ریزید، به همان شکل خمیر مصرف می‌کنید یا راهکار دیگری دارید که برنج بیشتر از آن خمیر نشود؟ 

برنج را زیاد هم نزنید

وقتی برنج خمیر می‌شود آن را هم نزنید، چون باعث خمیری بیشتر می‌شود.

روی آن آب سرد بریزید

برنج چلو را سریع درون آبکش و روی آن آب سرد بریزید. این کار سبب می‌شود لعاب اضافه برنج بیرون برود و در ضمن آب سرد سبب می‌شود برنج نرم‌تر از این نشود.

ته‌دیگ بگذارید

چنانچه برنج شما شفته شده، حتما ته آن ته‌دیگ نان یا سیب‌زمینی بگذارید. به این ترتیب، چنان چه کسی به خاطر نرم و خمیری شدن برنج کمتر برنج خورد می‌تواند کنار غذا از ته‌دیگ استفاده کند. در ضمن یک ته دیگ طلایی جذاب نظر مهمان‌ها را از نرم شدن برنج قدری پرت می‌کند.

به برنج روغن اضافه کنید

زمانی که برنج شفته می‌شود لازم است حتما به برنج روغن داغ یا کره اضافه کنید چون روغن سبب می‌شود دانه‌های برنج از هم جدا شود و بهتر دیده شود.

به برنج آب اضافه نکنید

برخی زمانی که پلو را آبکش می‌کنند قدری آب به کناره آن اضافه می‌کنند تا برنج بخار کند و دم بکشد ولی این کار را زمانی که برنجتان شفته شده است اصلا انجام ندهید.

در قابلمه را باز یا نیمه‌باز بگذارید

اگر عادت دارید برای دم‌کردن پلو در قابلمه را کیپ کنید یا از دم‌کنی استفاده کنید اگر برنج شفته شد از دم‌کنی استفاده نکنید و در قابلمه را نیمه‌باز یا کاملا باز بگذارید. اگر در قابلمه بسته باشد بخار آب به صورت قطره‌های آب به داخل پلو برمی‌گردد و سبب می‌شود برنج نرم‌تر شود.

شعله را بیشتر کنید

بیشتر کردن شعله سبب می‌شود آب اضافی برنج تبخیر و قدری خشک‌تر شود ولی مراقب باشید برنج را نسوزانید.

سعی کنید برنج را قالبی درآورید

همان‌گونه که می‌دانید برای داشتن برنج قالبی لازم است قدری برنج نرم‌تر برداشته شود پس می‌توانید به این بهانه برنج را در قالب‌های آماده (قالب‌های گرد، قلب، گل و...) سرو کنید.

کد خبر 633128

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 14
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    31 2
    بهترین راه برای برنج شفته اینه که ته چینش کنین.ویک راهه دیگرش هم اینکه کلمبه باهاش درست کنی عالی میشه یعنی دوجور غذای عالی.