معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه روند افزایشی مختصری در زمینه بروز کرونا در ۴ استان دیده شده است، گفت: البته این روند افزایشی مختصر به معنای پیک ششم کرونا نیست.

بيمار كرونايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت درباره گمانه‌زنی‌ها از پیک ششم کرونا، گفت: فعلا روند رو به افزایش خیلی مختصری در برخی استان‌ها مانند البرز، کردستان، مازندران و گیلان داریم، اما واقعیت این است که این روند افزایشی مختصر به معنای پیک ششم کرونا نیست.

وی افزود: بنابراین روند افزایشی در این استان‌ها مختصر است که امیدواریم با مداخلات لازم متوقف شود.

جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه هنوز وارد پیک ششم کرونا نشده‌ایم، اما باید مراقب باشیم، افزود: نگرانی‌های مردم باید کاهش یابد، اما نباید  بی‌توجهی کنیم.

 معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: باید خود را برای سخت‌ترین شرایط آماده کنیم. آغاز پیک‌ها با روابط اجتماعی و ارتباط با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مردم رخ می‌دهد.

جان بابایی افزود: در پیک چهارم و پنجم بیشترین جانباختگان افراد بالای ۶۰ سال بودند.

او گفت: به دلیل روند واکسیناسیون، انتظار می‌رفت پیک پنجم شدید نباشد، اما آمار بستری‌ها ۲ تا ۳ برابر بیشتر از پیک‌های قبل بود.

این مسئول افزود: هم اکنون ۱۸ هزار بیمار بستری داریم که ۴ هزار تن از آنها در بخش‌های ویژه بستری هستند.

جان‌بابایی با اعلام اینکه از آغاز پیک پنجم تاکنون بیش از ۷۵۰ هزار بستری داشته ایم، گفت: نباید درباره احتمال شروع پیک‌ها زودتر تصمیم بگیریم.

وی با عنوان این مطلب که هنوز سویه غالب در کشور همان سویه دلتا است، گفت: سویه جدیدی مشاهده نشده که مردم را نگران کند.

معاون درمان وزارت بهداشت، در ادامه به وضعیت واکسیناسیون در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه واکسن‌های ایرانی کرونا بسیار مطمئن هستند، افزود: از آنجا که مسئول پیگیری عوارض واکسن هستم، چنانچه عارضه‌ای رخ بدهد، پرونده‌ها را تک‌تک بررسی می‌کنیم.

وی بر حفظ فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: خطرناک‌ترین زمان برای مردم زمان بدون ماسک است.

این مسئول افزود: هنوز درمان مؤثری برای بیماری کرونا در دسترس نیست و هیچ واکسنی اثر بخشی صد درصد ندارد.

جان‌بابایی همچنین درباره وضعیت بیماری قارچ سیاه در کشور نیز گفت: موارد بیماری قارچ سیاه در کشور وجود دارد، اما اینطور نیست که افزایشی باشد و بیماری رو به کاهش بوده است.

کد خبر 633099

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha