هنرمندان از اهانت به اهالی فرهنگ و هنر از تریبون هیئت ناراحت‌اند، اما مداح تبریزی می‌گوید صوتش تقطیع شده است، هنرمندان را از دوستداران خالص امام حسین(ع) می‌داند و منظورش با هنرمندنماها بوده است.

ابراهیم رهبر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، اخیراً فایل صوتی ابراهیم رهبر یکی از مداحان مشهور تبریزی در فضای مجازی پخش شده که واکنش‌هایی را به‌دنبال داشته است. او سخنانی را درباره اهالی تئاتر و موسیقی مطرح کرده است که توهین محسوب می‌شود و به دنبال این ماجرا واکنش‌هایی از سوی اهالی موسیقی و هنر را به دنبال داشته است.

آنچه موجب انتقاد برخی هنرمندان از چنین اقدامی شده، اهانت به اهالی هنر از جایگاه رسمی تریبون هیئت است که به باور منتقدان قرار است مکانی برای ذکر مصائب اهل‌بیت (ع) باشد. "بابک نهرین" از فعالان عرصه تئاتر و نمایش کمدی در فضای مجازی این اقدام را محکوم کرده است.

او در صفحه اینستاگرامش درباره سخنان رهبر اینگونه نوشت: "تئاتر و موسیقی فرهنگ اصیل این کشور است. در روزهای گذشته فایل صوتی منتسب به آقای مداح معروف تبریزی، مبنی بر بی‌غیرت و بی‌شرف شمردن فعالان عرصه هنر و طرفداران این عرصه به‌صورت گسترده پخش شده است، که جای سؤال در اذهان ملت شریف ایران ایجاد می‌کند، جناب مداح عزیز !! توضیح دهند علت بی‌شرف بودن این قشر که برای اعتلاء فرهنگ و هنر تلاش می‌کنند چیست؟ کدام کشوری در دنیا وجود دارد که موسیقی و تئاتر در فرهنگ آنان جای نداشته باشد، علی‌القاعده با توجه به حریم‌ها و ضوابط موسیقی و تئاتر ما در چهارچوب‌های تعریف‌شده این کشور مجوز می‌گیرند، پس مطلب ایشان به نوعی توهین، تهمت و افترا و صفت‌های بی‌شرمانه متوجه مدیران و همکاران تلاشگر در این عرصه هم می‌شود، هنرمند تافته جدا بافته فرهنگ و مذهب نیستند و بی‌شک همان ابالفضل‌العباس آقا و سرور و نماد شهامت و ایثار ما هم هست و تعزیه جزئی از همان تئاتر می‌باشد که ایشان این اهالی را بیشرف نام می‌برند، بی‌غیرتی یعنی توهین، بی‌غیرتی یعنی تهمت، بی‌غیرتی یعنی سوء‌استفاده از تریبونی که اعتماد کردند تا بواسطه آن مانع تهمت شوی نه عامل تهمت و تفرقه، بر خود لازم می‌دانم ضمن محکوم نمودن این رفتار زننده و زشت و بر اساس ماده صریح قانونی مدعی‌العموم به این موضوع وارد و التیامی بر خدشه‌دار شدن روح اهالی هنر باشند، پیگیر این موضوع خواهیم بود تا حصول نتیجه … عضو کوچکی از خانواده بزرگ هنر ایران"

اما در مقابل ابراهیم رهبر این فایل صوتی را تقطیع‌شده می‌داند در این رابطه اطلاعیه‌ای را صادر کرده است. متن این اطلاعیه بدین شرح است:

هنرمندان از دوستداران خالص حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) هستند که با توان هنری خویش این حماسه همیشه جاوید را ماناتر نگاشته و هنرمندانه ارائه کرده‌اند. در این میان حساب برخی از هنرمند نماها از دیگران جداست.

موضوع بحث در جلسه‌ای که این موارد به صورت شفاف اعلام شده مربوط به برخی حرکات ناشایست از سوی برخی شبه‌هنرمند که عنوان مقدس هنر را به غارت برده‌اند، است.

همان‌طوری که اعلام شد فایل صوتی به صورت کاملاً ناشیانه تقطیع شده و هدف جریحه‌دار کردن روحیه هنرمندان محترم به‌ویژه هنر تئاتر دارد که از قضا گره‌ای عمیق با تعزیه حضرت سیدالشهدا(ع) دارد.

هیئت موکب‌العباس(ع) تبریز افتخار دارد که هر هفته میزبان قدوم هنرمندان ولایی از تمام رشته‌های هنری بوده و قرابت نزدیک ابراهیم رهبر با هنرمندان و ارادت‌ورزی و مداحی در برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و مذهبی گواه این ادعاست.

در پایان با تضرع از درگاه حضرت احدیت و دوری از وسوسه‌های شیطانی این حرکت به دور از اخلاق و جوانمردی را که با تقطیع صحبت‌ها موجب جریحه‌دار شدن برخی را پدید آوردند را محکوم کرده و برای همگان اخلاق حسنه و توفیق همه هنرمندان را در خدمت به خاندان رسول مکرم اسلام(ص) خواهانیم.

کد خبر 633032

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha