جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
۰ نفر

در سال‌های دور ساکنان روستای جعفرآباد باقراف اغلب از طریق کشاورزی و دامپروری ارتزاق می‌کردند، اما شکل‌گیری چند کارگاه کوچک ریخته‌گری و تولید آینه و شمعدان‌های برنزی تغییرات بنیادینی را برای آن به همراه آورد.

دهکده برنز

همشهری آنلاین _ زهرا بلندی: این روستای حدوداً ۲۰۰ ساله از سال ۱۳۹۰ با افزایش تعداد واحدهای صنفی در بخش تولید مشتقات برنزی به دهکده برنز معروف شد. با گسترش کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای جوانان اکنون حدود ۶۰ کارگاه تولیدی در این روستا وجود دارد که با اشتغالزایی برای بیش از ۲۰۰ نفر از ساکنان روستا و ۵۰۰ نفر از روستاهای اطراف به تولید لوستر، آینه و شمعدان‌های برنزی می‌پردازند. روستایی که سال ۱۳۹۵ در دومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر به‌عنوان ۳۰ روستای دارای محصول استان تهران و جزء یک‌صد روستای برتر کشور معرفی شده، در بخش آفتاب شهرستان تهران، بزرگراه شهید هاشمی، قبل از بهشت زهرا(س) واقع شده است.

مسیر ورودی روستا پر از فضاهای بایر است، اما بعد از داخل شدن به خیابان اصلی کم‌کم فروشگاه‌های لوازم برنزی به چشم می‌خورد. خیابان اصلی این روستا به راسته تجاری محصولات برنزی تبدیل شده و در قسمت پشتی بیشتر فروشگاه‌های آن کارگاه‌های تولیدی تعبیه شده است. حضور خریداران جزء در روستا نشان می‌دهد فروشندگان علاوه بر پذیرش سفارشات عمده به فروش جزئی این محصولات هم می‌پردازند. برای دسترسی با خودرو شخصی باید خود را به بزرگراه شهید هاشمی، جاده جعفرآباد باقراف برسانید. ایستگاه مترو پالایشگاه هم در نزدیکی این بازار قرار گرفته است.

کد خبر 633015

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha