مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
۰ نفر

طرح تحول در بخش زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی کشور برای اولین بار در خراسان جنوبی آغاز شده است.

معدن

به گزارش همشهری آنلاین، اجرای این طرح ظرفیت‌های معدنی این استان را نمایان خواهد کرد، تکمیل اطلاعات پایه زمین‌شناسی و اکتشافی معدن، سرمایه‌گذاری در بخش صنایع معدنی خراسان جنوبی را افزایش خواهد داد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سازمان زمین‌شناسی، معاونت وزارت صمت و سازمان گسترش توسعه معادن (ایمیدرو) برای تکمیل عملیات اکتشافی در خراسان جنوبی تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند.
عباس جرجانی ادامه داد: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است که کار اکتشافی بسیاری در آن انجام شده، اما با توجه به خاک زرخیز این استان جا دارد تا کارهای گسترده‌تری انجام شود.
وی با اشاره به اینکه سال‌های قبل ایمیدرو و سازمان زمین‌شناسی در پهنه‌های خاصی از استان کارهای اکتشافی انجام می‌دادند، ادامه داد: در تفاهمنامه‌ و طرح جدید ایمیدرو به عنوان تامین‌کننده منابع مالی معرفی شد و سازمان زمین‌شناسی نیز در زمان تعیین‌شده یک ساله به همراه کارشناسان خود از سراسر کشور مسئولیت اجرای نقشه یک‌۵۰‌هزارم  را بر عهده دارد. این طرح اکتشافی در یک پهنه ۱۵هزار کیلومتری اجرا خواهد شد.
جراجانی با اعلام اینکه خراسان جنوبی از نظر منابع معدنی بسیار غنی بوده که با اجرای این طرح شاهد توسعه معادن در استان خواهیم بود، افزود: با دانشگاه علم و صنعت و سازمان نظام مهندسی تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رساندیم تا کارشناسان و دانشجویان این ۲ سازمان در کنار کارشناسان زبده سازمان زمین‌شناسی در اجرای طرح اکتشافات حضور داشته و آموزش‌های لازم را ببینند و در آینده به عنوان مشاوران عالی در خراسان جنوبی فعالیت کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: یکی از معضلات خراسان جنوبی مهاجرت شهروندان به استان‌های همجوار است، با اجرای طرح اکتشافی در شهرستان خوسف، معادن طلای بسیار خوبی کشف شد، خیلی از روستاهای اطرف این معادن مدت‌ها بود خالی از سکنه بودند، اما با راه‌اندازی این معادن و ایجاد اشتغال، بسیاری از ساکنان این مناطق مهاجرت معکوس انجام داده و در این روستاها ساکن شده‌اند.
وی در پایان اظهار کرد: اگر در اجرای این طرح یک‌ساله کشفیات خوبی صورت بگیرد و در پی آن واحدهای فرآوری را نیز راه‌اندازی شود شاهد شکوفایی و حتی مهاجرت معکوس در استان خواهیم بود.

کد خبر 632958

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha