عضو هیأت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران همراه با معاون فنی و عمرانی شهردار تهران و شهردار منطقه ۱۹ از عملیات اجرایی فاز دوم و سوم پروژه تقاطع غیرهمسطح سه‌راه باقرشهر بازدید و بر سرعت‌بخشی انجام این پروژه تأکید کرد.

باقرشهر

«جعفربندی شربیانی» در این بازدید با بیان اینکه چند سال از اجرای این پروژه می‌گذرد، گفت: «همکاری شهرداری باقرشهر و شهروندان در ایجاد و رعایت نظم ترافیکی نقش قابل توجهی در بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت این پروژه دارد. امیدواریم با پیگیری شهرداری منطقه ۱۹ و باقرشهر مشکل معارضان پروژه نیز هرچه زودتر برطرف شود.»
در ادامه معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: «در حال حاضر این پروژه به پیشرفت ۹۵ درصدی رسیده و تلاش می‌شود مسیرهای تندرو جاده قدیم قم، دوربرگردان شمال به شمال و جنوب به جنوب و زیرگذر تقاطع غیرهمسطح سه‌راه باقرشهر طی یک ماه آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.»
«عباس شعبانی» خواستار تسریع عملیات اجرایی تقاطع سه‌راه باقرشهر در قالب ۳ شیفت‌کاری شد و اظهار کرد: «ضرورت اتصال تقاطع به معابر مرتبط و تکمیل مسیرهای دسترسی پیش‌بینی شده باید در فرایند تکمیل پروژه مدنظر قرار گیرد.»
در پایان شهردار منطقه به ارائه توضیحاتی درباره اقدامات صورت گرفته برای تسریع در بازگشایی تقاطع سه‌راه باقرشهر پرداخت و گفت: «این پروژه با پیگیری شهرداری منطقه ۱۹ پس از سال‌ها وقفه، در سال ۱۳۹۷ آغاز به کار کرد. فاز یک آن اواخر سال ۱۳۹۷ با حضور شهردار وقت تهران افتتاح شد.

فاز دوم آن در همین سال به طول ۲۷۰ متر در مسیر جنوب به غرب تقاطع افتتاح شد و سال ۱۳۹۸ نیز برای کاهش ترافیک این محدوده، ورودی باب‌الحوائج راه‌اندازی شد.» «علی توکلی» با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۹ روگذر جنوب به شمال باقرشهر به پایان رسید و برای رفع گره ترافیکی دوربرگردان مسیر شرق به شرق علامه عسگری ساخته شده است، گفت: «در این پروژه بیش از ۱۵۳ درخت رفع معارض و ۴۰۰ متر طول بزرگراه علامه عسگری در هر ۲ لاین تعریف شد. در همین زمینه نزدیک به ۴۰۰‌مترمربع از مغازه‌های معارض (شامل عرصه و اعیانات) توسط شهرداری این منطقه تملک شده و ۳ باب مغازه دیگر نیز در مرحله تملک است. در حال حاضر فاز دوم این پروژه در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته و عملیات اجرایی فاز سوم پس از تأمین اعتبار مورد نیاز آغاز خواهد شد.»

کد خبر 632949

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha