مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
۰ نفر

مدیرعامل توسعه نیشکر و صنایع جانبی از پرداخت حقوق تیر و مرداد کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه خبر داد.

هفت تپه

عبدالعلی ناصری در گفت‌وگو با همشهری با بیان اینکه با تامین منابع مالی، حقوق معوقه ماه‌های تیر و مرداد کارگران هفت‌تپه پرداخت شده است، اظهار کرد: حقوق شهریور نیز همراه با حقوق آبان واریز و همزمان با پرداخت مهر نیز حقوق‌ها به‌روز می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات اورهال (تعمیرات، تامین قطعات و به‌روزرسانی تجهیزات) برای آمادگی فصل برداشت از یک هفته پیش آغاز شده است، گفت: طبق برنامه‌ریزی، طی ۲سال آینده وضعیت شرکت به ثبات می‌رسد و سود و هزینه آن سربه‌سر می‌شود و در سال سوم به سوددهی می‌رسد. ناصری همچنین از آغاز عملیات برداشت محصول نیشکر در هفت‌تپه از اول دی تا حداکثر ۱۵فروردین خبر داد و افزود: ۵۵۰۰هکتار قابل برداشت و حدودا ۳۰۰هزار تن نیشکر و ۳۰هزار تن شکر قابل استحصال است.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه قدیمی‌ترین واحد تولیدی شکر و دارای صنایع جانبی همچون الکل، ‌ام‌دی اف و رب گوجه‌فرنگی است. این شرکت در مساحتی به وسعت ۲۵کیلومترمربع‌ در ۱۵کیلومتری جنوب شوش واقع شده است و بیش از ۵هزار کارگر نیشکری و غیرنیشکری (فصلی) در نیشکر هفت‌تپه مشغولند.  ۱۸مهر با تصمیم دولت و قوه قضاییه، شرکت هفت‌تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد و موجی از شادی و امید را در دل کارگران معترض و رنجدیده آن ایجاد کرد. خبر خوش دیگر برای کارگران هفت‌تپه تمدید ۲ماهه بیمه‌های درمانی بدون واریز مبلغی است.
سیدنظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی روز گذشته نیز اعلام کرد که حکم بازگشت به‌کار ۲کارگر معترض شرکت هفت‌تپه که توسط امید اسدبیگی، مدیر پیشین شرکت اخراج شده بودند، صادر شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر همچنین هدف‌گذاری این شرکت برای هفت‌تپه را یک میلیون تن نیشکر و ۱۰۰تن شکر به‌عنوان تولید حداکثری اعلام کرد. ناصری با اشاره به بازنگری در ساختار نیروی انسانی این شرکت (رسمی، قراردادی و فصلی) طی ۳ماه آینده گفت: طبقه‌بندی مشاغل نیز طبق ۷طرح انجام می‌شود.

کد خبر 632879

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha