دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

ترجمه - کیکاووس زیاری: این روزها سر گیرمو دل تورو فیلمساز غیر‌متعارف مکزیکی شلوغ است.

این هنرمند اسپانیایی زبان که فصل گذشته «پسر جهنمی» او نمایش موفقیت‌آمیزی در سطح بین‌المللی داشت، یک قرارداد جدید همکاری با کمپانی یونیور سال امضا کرده که براساس آن 4فیلم جدید سینمایی را کارگردانی خواهد کرد. این قرارداد همکاری به احتمال زیاد دل‌تورو را برای یک دهه درگیر پروژه‌هایی می‌کند که خودش هم به آنها علاقه‌مند است.

نسخه‌های جدید چند اثر کلاسیک سینما مثل «دکتر جکیل و مسترهاید»، «فرانکشتاین» و«سلاخ‌خانه شماره5»اثر (کرت ونه‌گات) از جمله فیلم‌هایی هستند که دل تورو کارگردانی می‌کند. اما اولین فیلمی که این هنرمند طبق قرارداد جدید می‌سازد، «درود» نام دارد که الهام گرفته از یکی از قصه‌های چارلز دیکنز است. با آنکه هنوز زمانی برای شروع فیلمبرداری این فیلم اعلام نشده، ولی تحلیلگران سینمایی می‌گویند کار تولید آن تا زودتر از 2 سال دیگر شروع نخواهد شد. علت اصلی هم این است که دل تورو اول باید فیلم دو قسمتی «هابیت» را براساس قصه جی.آ.آر.تالکین کارگردانی کند.

این 2 فیلم حکم مقدمه و پیش درآمدی بر تریلوژی «ارباب حلقه‌ها» را دارند که قرار بود پیترجکسن آنها را کارگردانی کند، اما اختلاف جکسن با تهیه‌کنندگان «ارباب حلقه‌ها» باعث شد تا او حاضر به همکاری با طرح «هابیت» نشود. دل تورو قرارداد جدید کاری‌اش را گامی به سمت پیشرفت بیشتر ارزیابی می‌کند و طرف مقابل او را یکی از بهترین فیلمسازان 2 دهه اخیر معرفی می‌کند.

نوول «درود» که سال 2009 منتشر می‌شود، نام دان سیمونز را به عنوان نویسنده بر خود دارد و کاراکتر اصلی‌اش چارلز دیکنز است و قصه مربوط به دورانی است که او تصمیم می‌گیرد آخرین نوول خود «راز و رمز ادوین درود» را بنویسد. نسخه‌های اصلی «فرانکشتاین» و «دکتر جکیل و مسترهاید» فیلم‌های خیلی قدیمی هستند، ولی «سلاخ‌خانه شماره5» سال 1972 تبدیل به فیلم سینمایی شد.

ورایتی- 2 سپتامبر 2008

کد خبر 63283

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز