۸هزار بازدید نظارتی از اماکن تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی طی  ۶ماه  نخست امسال در سیستان و بلوچستان انجام شد.

گوشت قرمز

مسئول اداره نظارت بر بهداشت مواد غذایی و فرآورده‌های خام دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با همشهری آنلاین با بیان اینکه تحقق شعار غذای سالم از مزرعه تا سفره از وضایف دامپزشکی استان است، اظهار کرد: از ابتدای امسال ۱۴هزار مورد (راس، نفر، لاشه) دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های دام استان و همچنین بیش از یک میلیون و ۲۰۰هزار قطعه طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های طیور استان مورد بازدید و بررسی قرار گرفته‌اند.
حمید جانفدا گفت: در این پایش‌ها ۱۹۰کیلوگرم گوشت در کشتارگاه‌های دام و حدود ۹هزار قطعه مرغ غیر بهداشتی نیز از چرخه تولید و مصرف حذف و معدوم شده است.
جانفدا افزود: نظارت بهداشتی دامپزشکی فقط مربوط مراحل تولید در کشتارگاه‌ها نیست، زیرا بازرسان و کارشناسان این اداره  روند و شرایط بهداشتی نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی تولید شده در مراکز فروش، قصابی‌ها فروشگاه‌ها و رستوران‌ها را نیز پایش می‌کنند.
وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال بیش از ۸هزار مورد بازدید در استان انجام شده است و بیش از ۱۰تن فرآورده خام ناسالم و غیربهداشتی از چرخه مصرف خارج و موارد تخلف و خاطیان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

کد خبر 632731

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha