مدیر کل جمعیت و سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اعلام افزایش مرگ‌های کرونا در ایران گفت: افزایش مرگ و میر زنان بر اثر ابتلا به کرونا به بی‌توجهی و کمتر رعایت کردن دستورالعمل‌های بهداشتی برمی‌گردد.

روزهای شلوغ مرگ ومیر در بهشت زهرا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حامد برکاتی مدیرکل جمعیت و سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت هفته ملی سلامت زنان (۲۴ تا  ۳۰ مهر) اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون مرگ زنان بر اثر ابتلا به کرونا ۴۸ درصد رسیده که نسبت به سال گذشته (۴۵ درصد)، ۳ درصد افزایش یافته است.

برکاتی افزود: افزایش مرگ و میر زنان بر اثر ابتلا به کرونا به بی‌توجهی و کمتر رعایت کردن دستورالعمل‌های بهداشتی برمی‌گردد. با اینکه واکسیناسیون عمومی افزایش یافته، نباید افراد از رعایت اصول بهداشتی از جمله زدن ماسک، پرهیز از تجمات، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و غیره غفلت کنند.

وی اظهار گفت: واکسینه شدن در برابر کرونا ۱۰ برابر از مرگ و میر جلوگیری می‌کند و در کنار آن باید دستورالعمل‌های بهداشتی بهتر رعایت شود. عده‌ای تصور می‌کنند تزریق ۲ دوز واکسن باعث عدم ابتلا به کرونا می‌شود در حالی که اینگونه نیست و فقط جلوی بستری شدن بیماری را می‌گیرد.

برکاتی با بیان اینکه کرونا ضربه‌های زیادی به افراد به‌ویژه زنان زد، ادامه داد: زنان محور سلامت خانواده هستند و کرونا باعث شد شئون خانه تحت تاثیر قرار گرفته و بسیاری از زنان از کنش‌های اجتماعی و سیستم سلامت کمتر بهره ببرند و باعث افزایش افسردگی، چاقی و بیماری‌های غیرواگیر در آنان شده است.

برکاتی تصریح کرد: البته همچنان مردان بیشتر از زنان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند و وجود بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی - عروقی، فشار خون بالا و دیابت در مردان نسبت به زنان بیشتر و همین‌طور رفتارهای ناسالم مردان مانند بی‌تحرکی، تغذیه ناسالم و مصرف دخانیات دیده می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت تاکید کرد: هنگام فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از زندگی بی‌تحرک و فعالیت بدنی کافی در این گروه از اهمیت زیادی برخوردار است و از سوی دیگر فعالیت بدنی با شدت متوسط، ایمنی بدن را در مقابل بیماری کرونا بالا می‌برد.

به گفته برکاتی، با وجود آسیب‌هایی که کرونا به زنان و اعضای خانواده وارد کرده، بانوان به عنوان مدیر سلامت خانواده باید توجه اساسی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تغذیه و فعالیت فیزیکی خود و همسر و فرزندانشان داشته باشند تا بتوانیم در کنار واکسیناسیون از آغاز موج ششم کرونا جلوگیری کنیم.

کد خبر 632705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha