یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

محمدعلی زلفی‌گل در سال ۱۳۴۵ در شهرستان صالح‌آباد آشتیان بدنیا آمد. وی در دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران عهده‌دار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

 محمدعلی زلفی‌گل

به گزارش همشهری آنلاین،  محمدعلی زلفی‌گل، (زادهٔ ۱۳۴۵ آشتیان) وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دولت سیزدهم است که در گذشته استاد و رئیس دانشگاه بوعلی سینا و قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان بوده‌است.

پیشینه

زلفی‌گل مدارک کارشناسی شیمی آلی را در سال ۱۳۶۹ از دانشگاه اراک، کارشناسی ارشد را در سال ۱۳۷۲ از دانشگاه صنعتی اصفهان و دکترای خود را در سال ۱۳۷۶ از دانشگاه شیراز اخذ کرد. وی در سال ۱۳۷۱ در نهمین گردهمایی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای داخل و خارج از کشور در دانشگاه فردوسی مشهد شرکت کرد و با ارائه مقاله علمی مستخرج از پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود رتبه اول را در بخش علوم پایه کسب کرد.

مرتبه علمی زلفی‌گل به ترتیب در سال‌های ۱۳۸۰ و ۱۳۸۴ به رتبه‌های علمی دانشیاری و استادی ارتقا یافت. وی از سوی انجمن شیمی ایران به عنوان شیمی‌دان برجسته زیر ۴۰ سال کشور در گرایش شیمی آلی، انتخاب و جایزه دکتر ارشیا آزاد به وی اهدا شد.

در تاریخ سوم شهریور ۱۴۰۰ محمدعلی زلفی‌گل با ۲۱۰ رای موافق و ۵۶ رای مخالف و ۱۹ رای ممتنع با رای نمایندگان مجلس یازدهم تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را در دست گرفت.

کد خبر 632563

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha