رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بودجه پیش بینی شده برای سال جاری محقق نشده است، گفت: عدم تحقق بودجه موجب تشدید مشکلات بودجه ای مدیریت شهری شده است.

چمران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازایسنا، مهدی چمران در پایان شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران مصوبات جلسه را تشریح کرد و گفت: در جلسه امروز یکشنبه نخست دو فوریت طرحی در ارتباط با حذف فرانشیز کارکنان شهرداری تهران هنگام مراجعه به درمانگاه های شهرداری مطرح شد. در گذشته ۱۰ درصد فرانشیز برای مراجعه کارکنان پیش بینی شده بود، اما این موضوع از ماه چهارم سال جاری عملیاتی شد که موجب نارضایتی عزیزان در شهرداری تهران شده بود.

او افزود: در طرح حذف فرانشیز اشکالاتی وجود داشت که برخی از آنها همچون اضافه شدن کلینیک های شهرداری اصلاح شد؛ اما در مورد بیمارستان های طرف قرارداد چون در بودجه دیده نشده بود مقرر شد طرح شهرداری پس از اصلاح و تصویب عملیاتی شود.

چمران ادامه داد: موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد در خصوص بازگشایی مدارس بود که باید تمهیدات و آماده سازی زیرساخت ها به ویژه در حوزه حمل و نقل شامل حدود ۱۶ مورد بررسی می شد. لذا واگن های قطار، اتوبوس و تاکسی سرویس های مدارس در درجه اول قرار گرفتند تا به آنها رسیدگی شود. این طرح به صورت یک فوریتی تبدیل شد و مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت. همچنین در ادامه موضوع حسابرسی در دوره های گذشته مورد بررسی قرار گرفت. پیشتر و در دوره چهارم حسابرسی ها بلافاصله برای سال گذشته آغاز و مورد بررسی قرار می گرفت اما در چند سال گذشته این موضوع اجرا نشده و انبوهی از حسابرسی ها باقیمانده، لذا طرحی آورده شد که گروه کاری به سرعت این موارد را بررسی کند. این طرح نیز به صورت یک فوریتی به تصویب رسید تا به سرعت در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه برای دکل ها و آنتن های مخابراتی در شهر تهران کمیسیونی وجود دارد افزود: برای دکل ها و آنتن های مخابراتی شهر تهران کمیسیونی وجود دارد که یک نماینده از شورا باید در آن شرکت کند که امروز اعضای شورا آقای بابایی را برای این کار انتخاب کردند. همچنین برای کنترل هوشمند ارائه خدمات تاکسی های هوشمند ممکن است شکایت هایی وجود داشته باشد. لذا برای بررسی این موارد کمیسیونی وجود دارد که یک نماینده از شورا باید در آن حضور داشته باشد که اعضای شورا آقای سنندجی که سابقه طولانی در حمل و نقل تهران دارند معرفی و انتخاب کردند. از سوی دیگر اعضای شورا برای کمیته ایثار و شهادت نیز خانم معدنی پور را به عنوان نماینده انتخاب کردند.

او در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات بودجه ای در مدیریت شهری گفت: مشکلات بودجه ای مربوط به حالا نیست و همیشگی بوده اما در حال حاضر تشدید شده است، چرا که بودجه پیش بینی شده محقق نشده است و امیدواریم در ادامه با تمهیداتی که اندیشیده شده شاهد تحقق بیشتر بودجه باشیم. بطور کلی هر طرحی که ارائه می شود اگر بار مالی داشته باشد باید منابع مالی آن پیش بینی شود که از چه محلی تامین خواهد شد.

چمران در پاسخ به سوال دیگری در خصوص موضوع دستفروشی و مطالعات جدید در این حوزه توسط شورا گفت: ما مطالعه جدیدی نداشته ایم اما راهکار اصلی این است که باید کار برای افراد فراهم شود که به دستفروشی روی نیاورند. وقتی اوضاع اقتصادی مردم خراب می شود به دستفروشی روی می آورند، باید این موضوع اصلاح شود چرا که هر چقدر هم محل‌هایی را برای دستفروشی ایجاد کنیم باز هم افرادی برای انجام این کار اضافه خواهند شد.

کد خبر 632544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha