در نشست رسانه‌ای که صبح امروز (یکشنبه ۲۵ مهر) در سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد، مسئول این سازمان درباره فعالیت‌ها و پروژه‌ها توضیح داد.

سازمان اوج

به گزارش همشهری آنلاین، احسان محمدحسنی رئیس سازمان هنری رسانه‌ای اوج ضمن قدردانی از اهالی رسانه و تبریک ۱۰ سالگی سازمان اوج گفت: سازمان اوج در سال ۹۰ و بعد از دو سال تحقیق و طراحی تاسیس شد.  

او ادامه داد: اوج چند ویژگی دارد، ستاد کم عده و چابک دارد.  کل افراد حاضر در اوج صد نفر است. من بچه کشاورزم و اجازه چاق شدن و فربه شدن را به سازمان رسانه‌ای اوج ندادم. برای اوج هیچ‌گاه خرید لوازم و تجهیزات نکردیم، اوج با مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در سال ۹۰ و با کمک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راه‌اندازی شد. ما در سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان هزینه و بیش از ۹۰ میلیارد تومان در آمد داشتیم از سریال آقازاده و فیلم به وقت شام در آمد داشتیم. ما چند خط قرمز داریم، به دنبال ایرادها بودیم که آن خطاها را مرتکب نشویم، ورود بی‌مهابا به فعالیت‌های اقتصادی نداشته باشیم، وارد نشده و نخواهیم شد چون آسیب جدی می‌زند. آسیب دوم ورود به ستاد انتخاباتی است. ما برای بالا بردن مشارکت فعالیت داشتیم اما در ستاد انتخاباتی فعالیت نداشتیم.

محمدحسنی بیان کرد: دیده بانی و مطالبه‌گری یکی از خصوصیات اوج است.  یک زمان در اوج فیلمی ساخته شد و گفته شد بترسید از روزی که این کشتی سوراخ شود. این فیلم قبل از وقایع ۹۶ و ۹۸ این مسئله را تذکر داد. بین شخص و شخصیت نظام باید تفکیک قائل شد. کارها و کوتاهی‌های انجام شد که پای نظام نوشته شد. برای اعتراضات و در داستان داعش فیلم‌های به وقت شام و خروج ساخته شد. به سفارش و تذکر حاج قاسم سلیمانی فیلم سینمایی به وقت شام سریال پایتخت ۵ و ۲۰۰فیلم مستند در این باره تولید و پخش شد.  

او اظهار کرد: درباره پایتخت ۵ خیلی از دوستان این کار را قضاوت کردند، در جلسه‌ای که مسئولان عالی رتبه کشور حضور داشتند، قسمت بالن از سریال پایتخت پخش شده بود و یکی از مسئولان در این جلسه به ما حمله کرد و گفت اگر یک روز به عمرم مانده باشد اوج را پایین خواهم کشید.  ما متهم به تبلیغ گردشکری در ترکیه شدیم، اما نشان دادیم که فرودگاه بمب‌گذاری شده و نا امن است و نشان دادیم که پشت ظاهر بزک کرده خیابان‌های تمیز جایی هست که مردم را خفت می‌کنند. قرار بود بابا پنجعلی شهید شود که حاج قاسم قبول نکرد گفت مگر ما مردیم که بلایی سر خانواده ایرانی بیاید.  

مسئول سازمان هنری رسانه‌ای اوج گفت: برخی گمان می‌کنند که اوج چون با حاکمیت همراه است و با مشکلات مردم بیگانه است اما ما در کنار مردم هستیم. ما امید را در اوج ترویج دادیم و در تمام محصولات کار ناامیدکننده خط قرمزمان بوده است. بیش از ۲۳هزار هنرمند با اوج همکاری داشتند. در سینما با به وقت شام جزو پر فروش‌ها بودیم، در انیمیشن نیز بین محبوب‌ترین کارتون‌ها محبوب‌ترین بودیم.  

او تصریح کرد: بها دادن به جوان‌ها و کار اولی‌ها برای ما افتخار بوده است و نزدیک ۲۰۰ هنرمند را به سوریه و عراق اعزام کردیم. امیدوارم با بازگشایی سینماها در داخل و خارج به درآمد هزار میلیارد تومان برسیم. اوج ۱۹ اثر انیمیشن تولید داشته است که ۱۰ اثر توسط کار اولی‌ها تولید شده است. فیلم سینمایی حضرت خدیجه را با نویسندگی داود میرباقری داریم که دوست داریم در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد.

مسئول سازمان هنری رسانه‌ای اوج در ادامه گفت: فیلم منصور در ادای احترام به شهدای ارتش و ارتشی‌های عزیز ساخته شد چون گلایه داشتند که اوج به ارتش نمی‌پردازد. سریال‌های تاریخی زیادی مانند عمار یاسر در دست تولید داریم، در حوزه پهلوانی و عیاری سریالی بر اساس زندگی پهلوان حسن رزار ساخته خواهد شد. زینب پاشا و ملک شعرا بهار سریال‌های ادبی است که اوج خواهد ساخت و سریال شهید بروجردی تا زمستان آماده پخش خواهد شد.  

محمدحسنی بیان کرد: من دو عذرخواهی باید انجام دهم، ما در قبال خانم‌ها کم کاری داشتیم. برای خانم‌ها شاید یک سازمان رسانه‌ای اوج داشته باشیم. حلالیت و عذرخواهی دومم از خانواده‌های شهداست که صاحب انقلاب هستند و در راه انقلاب خون داده‌اند. ممکن است با برخی آثار قلب آن‌ها را لرزانده باشیم، بابت تک تک آن آثار از آن‌ها دست خانواده شهدا را می‌بوسیم و عذرخواهی می‌کنیم. ما هیچ محدودیتی در کار کردن با کسی نداریم، حتی یک فیلمساز آمریکایی اگر بتواند حرفی بزند با او کار خواهیم کرد، البته در خدمت محتوایی که ما به آن می‌پردازیم.   ما برای نشان دادن آخوند خوب آخوند بد عمدی نداشتیم و آقای روحانی باعث شدند که نشان دهیم که آخوند خوب با آخوند بد هم وجود دارد. خواستیم نشان دهیم که روحانی و یا آخوند هم یک انسان است و اشتباه می‌کند. ‌دعا کنید لباس شخصی و مصلحت که توقیف بوده از توقیف دربیاید.  

محمدحسنی بیان کرد: درباره ساخت فیلم درباره حضرت محمد و امام حسین باید به طور غیر مستقیم به زندگی این بزرگواران بپردازیم. اگر بخواهیم مستقیم به این شخصیت‌ها بپردازیم قطعا به مشکل خواهیم خورد. درباره شهدای شاخص دفاع مقدس هم چنین مشکلاتی داریم. درباره ساخت شاهنامه و قصه‌های آن با سریال‌های ترکیه‌ای و کره‌ای که ساخته شده آمادگی ساخت درباره اساطیر ایرانی قبل از اسلام را داریم.  

مسئول سازمان هنری رسانه‌ای اوج افزود: با ابراهیم حاتمی کیا درباره سریال موسی صحبت‌هایی شده و اگر بخواهند، در مورد سریال موسی و سلمان در کنار آن‌ها خواهیم ایستاد اما تاکنون اتفاقی نیفتاده است. بنیادی به عنوان حاج قاسم سلیمانی راه اندازی شده و اگر آن‌ها هم از ما کمکی بخواهند حتما کمک خواهیم کرد. با آقایان جبلی، خزاعی و اسماعیلی در تعامل هستیم، ما کارهای خودمان را انجام می‌دهیم و همیشه دوست داشتیم در کنار آن‌ها باشیم.  یک سوء تفاهم در قوه قضاییه در فیلم‌های مصلحت و لباس شخصی وجود دارد که حل خواهد شد. بخشی از این دستاوردها به دلیل ثباتی است که در اوج وجود دارد. درد کلوخ دوستان داخلی از رسانه‌های خارجی بیشتر است، روزی که تیتر زدند که کمک ۱۵میلیاردی اوج به جشنواره فیلم فجر، سوختیم. ما اهل بیانیه دادن نیستیم و با کارهای تولیدی حرفمان را می‌زنیم.

مسئول سازمان اوج در ادامه صحبت‌هایش درباره درآمد سریال پایتخت تاکید کرد: قرارداد ما ۹میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود و درآمد فصل پنجم پایتخت حدود ۱۸۳میلیارد بوده است. ما ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیو را دوسال بعد گرفتیم. به محضی که پایتخت پنج تمام شد با آنها مذاکره کردیم و بعد فهمیدیم که خود مدیران سازمان وارد عمل شده‌اند و می‌گویند اگر اوج می‌تواند بسازد ما هم می‌توانیم.

محمدحسنی تصریح کرد: تیم سازنده با ما چانه نزدند و سیروس مقدم و محسن تنابنده بسیار آدم‌های متواضع و همراهی بودند و حرف‌هایی که زده شد فقط حاشیه بود. در آینده شاید با سیروس مقدم همکاری داشته باشیم.  

مسئول سازمان اوج درباره سریال صدام گفت: سریال صدام یک سریال ۴۰ قسمتی بود که هر بار خواستیم بسازیم تغییر و تحولات باعث می‌شد و دو دل می‌شدیم که بسازیم یا خیر. ‌ صدام یک سریال پر لوکیشن و پر هزینه است. این سریال در روزهایی نوشته شد که دائما در بغداد بمب‌گذاری می‌شد. کار بزرگ و موثری است و روایت ایرانی‌ها از صدام باید عنوان شود. ما باید درباره صدام سریال بسازیم اما اینکه چه زمانی شرایط مهیا شود با خداست. با توجه به شرایط کرونا وعدم بازگشت سرمایه فیلم‌ها به ساخت سریال روی آوردیم، اوج در این دوره ۲۵ سریال را در دست ساخت داد.

کد خبر 632514

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha