نمایشگاه «مدرنیسم‌ها: برترین‌های هنرمندان ایران، ترکیه و هند از گنجینه ابی وید گری دانشگاه نیویورک» از نیمه نوامبر در ابوظبی افتتاح می‌شود.

گالری دانشگاه نیویورک - ابوظبی

به گزارش همشهری آنلاین، «مدرنیسم‌ها: برترین‌های هنرمندان ایران، ترکیه و هند» نخستین نمایشگاه حضوری گالری دانشگاه نیویورک در ابوظبی در زمانه کرونا خواهد بود که درهایش از ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۰ بسته و فعالیت‌های آن آنلاین و مجازی شده بود. این نمایشگاه سال ۲۰۱۹ از دانشگاه نیویورک در آمریکا آغاز شد و در چند ایالت دیگر ادامه یافت.

قرار است در این نمایشگاه که از دوشنبه ۱۵ نوامبر افتتاح می‌شود، نقاشی‌ها و تندیس‌های هنرمندان برجسته ایران، ترکیه و هندوستان از دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی به نمایش درآید. از هنرمندان ایرانی به ویژه از مکتب سقاخانه که در نمایشگاه حضور خواهند داشت می‌توان به فرامرز پیلارام، حسین زنده‌رودی، سیا ارمجانی، کامران دیبا، منیر فرمانفرماییان و پرویز تناولی اشاره کرد.

ابی وید گری مجموعه‌دار نامدار آمریکایی است که در دهه ۱۹۶۰ دست‌کم هشت بار به ایران و چند بار به ترکیه و هند سفر کرد تا با هنرمندان نوگرا دیدار و آثار آنها را جمع‌آوری کند. تابلوها و تندیس‌هایی که در گالری دانشگاه نیویورک در ابوظبی به نمایش درمی‌آید، از گنجینه ابی وید گری آمده و قرار است مجموعه‌ای از نامه‌ها و کاتالوگ‌ها و عکس‌های خصوصی این مجموعه‌دار از آرشیو دانشگاه در نمایشگاه عرضه شود.

نمایشگاه «مدرنیسم‌ها: برترین‌های هنرمندان ایران، ترکیه و هند از گنجینه ابی وید گری دانشگاه نیویورک» از ۱۵ نوامبر ۲۰۲۱ تا پنجم فوریه ۲۰۲۲ برپا و بازدید از آن رایگان است. هر چند دوستداران هنر باید پیش از حضور در گالری نام‌نویسی کنند. بلیت‌فروشی هم از ۲۷ اکتبر آغاز می‌شود.

تصاویر | نمایش برترین نمونه‌های مکتب سقاخانه ایران در گالری دانشگاه نیویورک - ابوظبی
نیایش برای خورشید، سیا ارمجانی - ۱۹۶۲
تصاویر | نمایش برترین نمونه‌های مکتب سقاخانه ایران در گالری دانشگاه نیویورک - ابوظبی
گل‌ها، منیر شاهرودی فرمانفرماییان - ۱۹۶۵
تصاویر | نمایش برترین نمونه‌های مکتب سقاخانه ایران در گالری دانشگاه نیویورک - ابوظبی
مساجد اصفهان، فرامرز پیلارام - ۱۹۶۲
کد خبر 632399

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha