مدیرعامل شرکت تولیدکننده واکسن ایرانی استرالیایی اسپایکوژن گفت: اکنون ۲ میلیون دوز واکسن اسپایکوژن بسته بندی شده و آماده تحویل وزارت بهداشت شده است.

واكسن كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، هاله حامدی‌فر مدیرعامل شرکت تولید کننده واکسن اسپایکوژن درباره اقدامات صورت‌گرفته پس از صدور مجوز مصرف اضطراری برای تزریق واکسن اسپایکوژن اظهار کرد: پس از اخذ مجوز مصرف اضطراری ما مجوز آزادسازی بچ های تولیدشده واکسن را دریافت کردیم و اکنون ۲ میلیون دوز واکسن بسته‌بندی و آماده تحویل وزارت بهداشت شده است.

منتظر قرارداد وزارت بهداشت برای تحویل واکسن‌ها هستیم

حامدی فر بیان کرد: ما منتظر قرارداد خرید واکسن هستیم. البته این روال وزارت بهداشت برای تحویل واکسن‌هاست و هر لحظه که وزارت بهداشت اعلام کند، واکسن‌ها را تحویل خواهیم داد.

او گفت: واکسن و تزریق آن برای مردم هزینه‌ای ندارد و هزینه واکسن و واکسیناسیون را وزارت بهداشت پرداخت می‌کند.

مدیرعامل شرکت تولیدکننده واکسن اسپایکوژن درباره انتشار مقالات و داده‌های واکسن اسپایکوژن و اقدام برای اخذ تاییدیه های بین المللی بیان کرد: خط تولید واکسن اسپایکوژن استاندارد اتحادیه اروپا را دارد و ما به دنبال اخذ تاییدیه‌های بین‌المللی و چاپ مقالات هستیم. البته باید نتایج نهایی مطالعات کارآزمایی بالینی واکسن استخراج، تحلیل و آنالیز شوند و مقالات را برای مراجع معتبر علمی بین‌المللی ارسال کنیم و داوری‌ها روی مقالات انجام شود. این پروسه نیز زمان‌بر خواهد بود.

اثربخشی ۶۰ درصدی واکسن اسپایکوژن در برابر کرونا دلتا

حامدی فر درباره ایمنی زایی و اثربخشی واکسن اسپایکوژن اظهار کرد: میزان ایمنی زایی واکسن در فاز دوم کارآزمایی بالینی ۸۷ درصد بوده و فاز سوم مطالعات کارآزمایی بالینی واکسن هنوز به اتمام نرسیده است، اما بر اساس گزارش بینابینی فاز سه واکسن اسپایکوژن در زمان پیک دلتا ۶۰ درصد اثربخشی داشته است.

مدیرعامل شرکت تولیدکننده واکسن اسپایکوژن درباره اثربخشی واکسن اسپایکوژن بیان کرد: کل مطالعه بالینی واکسن اسپایکوژن در پیک دلتا انجام شد و ما بسیار امیدواریم که بتوان از واکسن اسپایکوژن علاوه بر تزریق در واکسیناسیون عمومی، برای دوز بوستر (دوز سوم) هم استفاده شود.

حامدی‌فر درباره برخی مطالب منتشرشده درباره واکسن اسپایکوژن در فضای مجازی و عدم پذیرش طرف استرالیایی اظهار کرد: واقعیت این است که واکسن در سطح وسیعی از جامعه استفاده می‌شود و به همین دلیل هجمه و شایعات بسیاری در زمینه واکسن کرونا منتشر شده است و هر روز شایعات بی‌اساس بسیاری در فضای مجازی درباره واکسن‌ها و واکسیناسیون منتشر می‌شود.

مدیرعامل شرکت تولیدکننده واکسن اسپایکوژن گفت: سایت واکسن استرالیایی درباره واکسن تولید مشترک ایران و استرالیا در دسترس بوده و مدیرعامل استرالیایی درباره واکسن مصاحبه‌هایی انجام داده است. هچنین مقالات در این زمینه در دسترس بوده و بهتر است این مطالب مرجع استناد قرار گیرد.

کد خبر 632393

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha