سیدمجتبی شفیعی از سرعت بخشیدن به برنامه های کوتاه مدت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در دوره جدید مدیریت شهری خبر داد وگفت: ۱۰ هزار دستگاه تاکسی تا پایان سال جاری نوسازی می شود.

تاکسی فرسوده

به گزارش همشهری آنلاین، سید مجتبی شفیعی با اشاره به اینکه برنامه نوسازی ناوگان تاکسیرانی در دوره قبل آغاز و حدود ۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه تاکسی تاکنوننوسازی شده است، گفت: حدود ۱۰ هزار دستگاه تاکسی دیگر تا پایان سال جایگزین تاکسی های فرسوده می شود که همین امر در کاهش آلودگی هوای تهران نقش موثری دارد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، با تاکید بر لزوم تسریع برنامه های کوتاه مدت سیستم حمل ونقل عمومی، افزود: طبق دستور شهردار تهران، یک برنامه تحولی طراحی شده است که طی آن باید مجموعه ای از اقدامات فوری و ضربتی تا پایان سال انجام گیرد. در همین راستا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در سه بخش مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی مجموعه ای از راهکارهای کوتاه مدت راتعریف کرده است.

شفیعی همچنین به تشریح برخی موانع و مشکلات موجود پرداخت و گفت: به‌طور مثال حدود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به‌دلیل مشکل مخازن CNG متوقف شده بود که روند بازسازی این مخازن از قبل آغاز شده و تا پایان سال بازسازی ۵۰۰ دستگاه دیگر انجام خواهد گرفت.

او در پایان گفت: بازسازی واورهال اتوبوس های BRT و تک کابین دولتی و خصوصی نیز در دستور کار این معاونت است.

کد خبر 632383

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha