در نیمه نخست امسال حدود ۴۱هزار نفر مسافر توسط قطار در آذربایجان غربی جابه‌جا شده است.

قطار - ریل

به گزارش همشهری آنلاین، با وجود اینکه جابه‌جایی مسافر با قطار در آذربایجان غربی چندان گسترده نبوده، اما در سال‌های اخیر برنامه‌ریزی برای توسعه سهم قطار از جابه‌جایی مسافر در استان بیشتر شده و تعداد قطارهای ارومیه به تهران هم به ۳ قطار در هفته رسیده است.
مدیرکل راه‌آهن آذربایجان در این باره گفت: توسعه قطارهای مسافری از اهداف اداره کل راه‌آهن آذربایجان است و در همین راستا پیگیری‌ها و مذاکرات لازم برای راه‌اندازی قطار مشهد ـ ارومیه انجام شده است.
محمدرضا قربانی با بیان اینکه پیگیری‌ها و مذاکره‌های لازم برای راه‌اندازی قطار مشهد-ارومیه هم انجام شده است، افزود: امید است در صورت تامین ناوگان لازم از سوی شرکت بار حمل و نقل ریلی مسافری، این قطار در آینده راه‌اندازی می‌شود.  
مدیرکل راه‌آهن آذربایجان در ادامه با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال حدود ۲۰ هزار و ۷۱۹ نفر ورودی به استان و ۲۰ هزار و ۲۵۳ نفر خروجی از آذربایجان‌غربی با سفر ریلی وجود داشته است، ‌ گفت: در مجموع ۴۰ هزار و ۹۷۲ نفر مسافر جابه‌جا شده است که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی افزود: ضریب اشغال قطارها به فصل‌های مختلف مسافرت و تقاضای سفر بستگی دارد و برای مثال در ایام نوروز، تابستان، تعطیلات و مناسبت‌های مذهبی که اوج مسافرت مردم محسوب می‌شود، ضریب اشغال قطارها نیز افزایش می‌یابد و در سایر ایام سال نیز بسته به تقاضا تغییر می‌کند.
قربانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بلیت قطارهای مسافری با رعایت فاصله اجتماعی در داخل قطار فروخته می‌شود، ضریب اشغال ۶ ماهه نخست امسال در قطار تهران – ارومیه متأثر از این امر حدود ۶۵ درصد است.
به گفته وی، در حال حاضر یک قطار با ظرفیت ۵۰۰ نفر به طور یک روز در میان در مسیر ارومیه – تهران و بالعکس فعالیت دارد.
مدیرکل راه‌آهن آذربایجان در ادامه با اشاره به اینکه شبکه ریلی اداره کل راه‌آهن منطقه آذربایجان در ۲ محور مراغه – ارومیه و سلماس – رازی در حوزه آذربایجان‌غربی قرار گرفته است، تصریح کرد: محور سلماس–رازی که شبکه راه‌آهن کشور را به راه‌آهن ترکیه و از آنجا به کشورهای اروپایی وصل می‌کند یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ ترین محورهای راه آهن کشور به شمار می‌رود.

کد خبر 632316

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha