مقامات آمریکایی پس از گذشت بیش از یک ماه از حمله اشتباهی که جان ۱۰ شهروند بی‌گناه کابلی را گرفت وعده پرداخت غرامت دادند.

حمله كابل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره، ایالات متحده پیشنهاد داد که به خانواده‌های افغان‌هایی که در حمله هواپیماهای بدون سرنشین کشته شده‌اند غرامت پرداخت شود.

واشنگتن همچنین قول داد در صورت تمایل ایشان، به اعضای این خانواده ‌ها برای مهاجرت به آمریکا کمک کند.

پنتاگون به ۱۰ خانواده غیرنظامی که در زمان عملیات خروج از افغانستان و بر اثر حمله هوایی داغدار شدند تسلیت غیر مستقیمی ارسال کرد.

وزارت دفاع ایالات متحده گفت که تعهداتی را در زمینه پرداخت غرامت و تسهیل شرایط برای انتقال این افراد به آمریکا در همکاری با وزارت خارجه فراهم خواهد کرد.

مقامات آمریکایی، احمدی و دیگر افرادی که در حمله هواپیماهای بدون سرنشین کشته شدند را «قربانیان بی‌گناهی» نامید که هیچ تقصیری نداشتند و وابسته به داعش خراسان ISKP و یا تهدید نیروهای آمریکایی نبودند.

در حمله هواپیماهای بدون سرنشین در کابل، ۱۰ غیرنظامی از جمله هفت کودک کشته شدند. پنتاگون این حمله را با هدف خنثی سازی بمب گذاری انتحاری و رفع تهدید از سربازان خود دانست.

با این حال، مشخص شد که این حمله «یک اشتباه غم انگیز» بوده است. عملیات خونبار پنتاگون سه روز پس از آن صورت گرفت که داعش خراسان طی حمله‌ای انتحاری ۱۳ سرباز آمریکایی و دهها غیرنظامی افغان را که در خارج از دروازه فرودگاه کابل به قتل رساند.

پس از این فاجعه، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به دلیل این اشتباه عذرخواهی کرد. اما خانواده های بازماندگان می گویند که این کافی نیست و مقامات آمریکایی هیچ ارتباط مستقیمی برای عذرخواهی با این خانواده ها برقرار نکرده‌اند.

کد خبر 632279
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha