یک شرکت روسی روز جمعه اعلام کرد آزمایش‌های واکسن جدیدی برای حفاظت در برابر کووید-۱۹ به نام «بتوواکس»(Betuvax) را شروع کرده است.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز کارآزمایی‌های مرحله اول و دوم این واکسن بوسیله «انستیتوی سلول‌های بنیادی انسانی» بر روی ۱۷۰ نفر افراد ۱۸ تا ۶۰ ساله سالم در شهرهای سنت‌پترزبورگ و پرم انجام خواهد شد و انتظار می‌رود تا سپتامبر (شهریور) سال آینده ادامه یابد.

همچنین یک شرکت خصوصی دیگر در روسیه به نام «بیوکارد» نیز کارآزمایی‌های واکسن ساخت خودش را ماه پیش آغاز کرد.

خبرگزاری رسمی تاس روسیه می‌گوید این واکسن نوترکیب بر اساس ذرات کروی دارای آنتی‌ژن‌ها یا پروتئین‌های سطحی کروناویروس ساخته شده است. تحقیقات برای ساخت این واکسن از تابستان ۲۰۲۰ شروع شد و سازندگانش می‌گویند این واکسن می‌تواند برای گروه‌های پرخطر و نیز برای واکسیناسیون مجدد افراد به کار رود.

روسیه تا به حال سه واکسن ساخته‌شده بوسیله موسسه‌های دولتی این کشور را تایید کرده است، از جمله واکسن دو دوزی اسپوتنیک V.

روسیه در تابستان سال پیش به سرعت عرضه عمومی واکسن اسپوتنیک V را آغاز کرد، اما دریافت این واکسن بوسیله مردم به کندی انجام شده است، چرا که بسیاری از روس‌ها به علت بی‌اعتمادی به مقامات دولتی و ترس از فراورده‌های جدید پزشکی از تزریق آن پرهیز می‌کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که روسیه نیاز به تسریع کارزار واکسیناسیونش بر ضد کووید-۱۹ دارد. روسیه روز جمعه بیشترین میزان عفونت یک‌روز و مرگ‌های ناشی از آن را در از ابتدای شروع پاندمی گزارش کرد.

کد خبر 632190

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha