یک هیات کارشناسی مشاور سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) با اتفاق آرا توصیه کردند که برای افراد بالای ۶۵ سال، افراد در عرض خطر بیماری شدید و افراد در تماس زیاد با کروناویروس به دلایل شغلی که دو دوز واکسن مدرنا دریافت کرده‌اند، یک دوز یادآور تزریق شود.

Moderna

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز اگر سازمان غذا و داروی آمریکا و مرکز این توصیه را تایید کند، در مرحله بعد مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) توصیه‌های ویژه در این باره اعلام خواهد کرد. جلسه مشاوران  CDC هفته آینده در این باره جلسه خواهد داشت.

«کمیته مشورتی واکسن‌ها و فراورده‌های زیستی» سازمان غذا و داروی آمریکا پس از این تصمیم‌گیری در روز پنجشنبه در روز جمعه جلسه‌ای برای بررسی توصیه مشابهی برای واکسن کرونای شرکت جانسون اند جانسون برگزار می‌کند.

این کمیته در بیانیه روز پنجشنبه‌شان گفتند داده‌های دریافت‌شده از واکسن مدرنا نشان می‌دهد که تزریق دوز یادآور این واکسن باعث افزایش آنتی‌بادی‌های محافظت‌کننده در افراد می‌شود.

شرکت مدرنا به دنبال تایید واکسن یادآوری است که حاوی ۵۰ میکروگرم ماده واکسن است که نصف ماده موجود در واکسن معمول آن است، اما ماده موثر آن بیش از واکسن یادآور  فایزر/بیونتک است که حاوی ۳۰ میکروگرم ماده موثر است.

این واکسن یادآور به کسانی تزریق خواهد شد که دست کم شش ماه از تزریق دو دوز اولیه واکسن‌شان گذشته باشد.

FDA و CDC در ماه پیش در تصمیم مشابهی تزریق دوز یادآور واکسن فایزر/بیونتک را برای گروه‌های از بزرگسالان پرخطر تایید کرده بودند.

کد خبر 632189

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha