رئیس پلیس فتای استان البرز درباره شیوه جدید کلاهبرداران واتس‌اپی توضیح داد و گفت: متهمان تاکنون مبلغ ۳ میلیارد تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده‌اند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، سرهنگ رسول جلیلیان رئیس پلیس فتای استان البرز در مورد شگرد جدید کلاهبرداران با استفاده از نرم‌افزار موبایلی واتس‌آپ اظهار کرد: مجرمان و کلاهبرداران با تغییر شیوه کلاهبرداری به استفاده از واتس‌آپ روی آورده‌اند و با استفاده از این پیام‌رسان پرمخاطب در تلاش بوده‌اند سودجویی کنند.

او گفت: این متهمان با قرار دادن آرم صداوسیما از طریق واتس‌آپ با افراد به‌بهانه برنده شدن در مسابقات تلویزونی و رادیویی تماس می‌گرفتند و به این وسیله اعتماد مخاطب خود را جلب می‌کردند.

رئیس پلیس فتای استان البرز افزود: کلاهبرداران برای اینکه بتوانند اطلاعات مخاطبان را به دست آورند به آنها اعلام می‌کردند که هزینه سفر به عتبات عالیات جایزه نقدی است که باید به حساب برنده واریز شود و به این ترتیب اطلاعات قربانیان را به دست می‌آوردند.

جلیلیان با بیان اینکه به ‌نوعی با مهندسی اجتماعی و چرب‌زبانی و اجرای سناریوهای ساختگی افراد را ترغیب می‌کنند که رمز همراه‌بانک مال‌باختگان در اختیار فرد کلاهبردار قرار گیرد، بیان کرد: بعد از این اقدام حساب این افراد به‌صورت اینترنتی تخلیه می‌شود.

او با ابراز اینکه با تلاش افسران پلیس فتا ۴ باند فعال در این زمینه در البرز متلاشی شدند، گفت: ۱۲ متهم در این چهار باند فعالیت داشتند که تاکنون ۲۰۰ نفر از شکات این شیوه کلاهبرداری شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتای استان البرز با هشدار درباره اینکه شهروندان مراقب این گونه کلاهبرداری‌ها باشند و رمزکارت‌های خود را در اختیار افراد قرار ندهند، ادامه داد: تاکنون ۳ میلیارد تومان حجم کلاهبرداری انجام‌شده توسط این باندها است که قطعاً بر تعداد شکات افزوده می‌شود.
 

کد خبر 632146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha