گروه سیاسی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی یکشنبه 30 مهر در حالی میهمان مراسم افطاری دولت در نشستی مشترک هستند که در جلسه صبح و بعد‌از ظهر خود به استیضاح وزیر جهاد کشاورزی خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی همشهری در این نشست علاوه بر رئیس‌جمهوری  و رئیس مجلس، تعدادی از وزراء و نمایندگان مجلس به نمایندگی از سایرین به اظهارنظر خواهند پرداخت.
این جلسات که معمولا در هر فصل برگزار می‌شود این بار به میزبانی دولت و در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد و قرار شده تعداد بیشتری از نمایندگان که بویژه در جلسه مشترک قبل فرصت بیان  اظهارات خود را پیدا نکردند، در این جلسه صحبت کنند.
افزایش تعامل میان دولت و مجلس، نحوه ارسال متمم بودجه و بودجه سال آینده از جمله موضوعاتی  است که امروز مورد بحث قرار خواهد گرفت.
وزرای سیاسی کابینه در خانه ملت
 وزرای اطلاعات، کشور و دفاع این هفته در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حاضر می‌شوند تا به سئوالات نمایندگان مجلس پاسخ دهند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی همشهری بررسی لایحه تعیین حریم حفاظتی – امنیتی اماکن و تأسیسات کشور و لایحه استملاک اتباع خارجه از دیگر مواردی است که در جلسات این هفته این کمیسیون مورد بحث قرار خواهند گرفت.
مجلس شورای اسلامی این هفته در روزهای یکشنبه و دوشنبه جلسه دارد و طی آنها در صحن علنی ضمن بررسی طرح استیضاح محمدرضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی، طرح لزوم بازرسی و انگشت‌نگاری از اتباع آمریکایی در مبادی ورودی کشور، گزارش کمیسیون اصل 90 قانون اساسی درباره عدم اجرای ماده 151 قانون تجارت توسط سازمان حسابرسی و عدم رعایت قانون در پرداخت پاداش به اعضای هیأت مدیره آن سازمان توسط مجمع عمومی را بررسی می‌کند.
نمایندگان مجلس همچنین قرائت گزارش کمیسیون انرژی در مورد تحقیق و تفحص از وزارت نفت و ادامه رسیدگی به طرح ساماندهی مد و لباس را در دستور کار جلسات این هفته خود دارند.
کد خبر 6321

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز