سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی از متوازن نبودن خدمت‌رسانی به ساکنان محله‌های حاشیه‌ای اراک خبر داد.

حاشیه نشینی در شهر ری

به گزارش همشهری آنلاین، جلسه هم‌اندیشی با حضور مدیران محله‌های حاشیه‌نشین شهرستان اراک و معاون اجتماعی سپاه روح‌الله استان مرکزی برگزار شد.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی در این جلسه از عمده‌ترین مشکلات موجود در زمینه خدمات‌رسانی به محله‌های حاشیه‌ای شهر اراک را ناهماهنگی در یکپارچگی ارائه خدمات بین نهادهای دولتی، تشکل‌های مردمی و مجموعه‌های فعال در مناطق حاشیه‌نشین دانست.
به گفته «محسن خیرمند» این مساله منجر به توازن نداشتن در توزیع خدمات به ساکنان شده است که حل این مشکل نیازمند تعیین سازوکار و سیستم متمرکز است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در ادامه با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های مردمی موجود در محله‌ها گفت: شناسایی ظرفیت‌های شغلی، علمی و...  برای به کارگیری این ظرفیت‌ها در مناطق لازم و ضروری است.
خیرمند با تاکید بر تشکیل گروه‌های سازش محل، این گروه‌ها را یکی از راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم در محله‌ها دانست و بیان کرد: بر اساس تجربه حاصل شده می‌توان گفت تشکیل گروه‌های بومی در کاهش ورودی پرونده‌ها به قوه قضاییه نقش موثری خواهد داشت.

کد خبر 632043

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابراهیم IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 0
    حرامش باد حقوقش ، آن مسئول بی کفایت بی درد....