مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
۰ نفر

با افزایش نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان ۲۰درصد اعتبار عمرانی برای جاده‌سازی و آسفالت جاده‌های آذربایجان غربی اختصاص پیدا کرد.

جاده

به گزارش همشهری آنلاین، گلایه از وضعیت نامناسب جاده‌ها و تردد بالا در محورهای مواصلاتی استان که با ۲ کشور مهم خارجی هم‌مرز است، موجب شده مسئولان به دنبال اعتبار ویژه برای ترمیم جاده‌ها و حذف نقاط حادثه‌خیز باشند. حداقل ۳۵ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شده و با توجه به در پیش بودن فصل سرما نیاز به اعتبار خاص در این زمینه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در این باره گفت: از ۳۵ نقطه حادثه‌خیز، امسال ۱۰مورد اصلاح شده است و تا پایان سال نیز ۱۲مورد دیگر با اقدامات عمرانی حذف می‌شود که در مجموع ۲۲ مورد اصلاح خواهد شد.

آیدین رحمانی با بیان اینکه برای امنیت ترددها و کاهش تصادف‌های جاده‌ای تاکنون نیمی از راه‌های روستایی استان نیز آسفالت شده است، افزود: تصادف مهم‌ترین عامل مرگ و میر در جاده‌های استان است و متأسفانه در ۱۰سال گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از تصادف‌ها رقم بالایی بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: با تدابیر اندیشیده شده و رویکرد جدید شورای ترافیک و کمیسیون حمل و نقل تلفات ناشی از تصادف‌ها رو به کاهش است و امیدواریم با اقدامات انجام شده شاهد مرگ هیچ یک از هم وطنانمان در تصادف‌های رانندگی نباشیم.

وی عامل انسانی را یک از مهمترین دلایل بروز تصادف‌ها عنوان و اظهار کرد: فرهنگ‌سازی و آموزش افراد جامعه با اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی و اهمیت اجرای قوانین و مقررات رانندگی می‌تواند در کاهش ضریب عامل انسانی در بروز تصادف‌ها مؤثر باشد.

رحمانی توجه به حوزه حمل و نقل و ایمن‌سازی جاده‌های استان را یکی از مهمترین اولویت‌های استان برای ایجاد فضای ایمن در حمل و نقل در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: ۲۰درصد از اعتبار عمرانی استان در سال جاری به ساخت و ترمیم جاده‌ها و ارتقای حمل و نقل جاده‌ای اختصاص یافته است.

کد خبر 631894

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha