مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در طول سال بین ۶۰ تا ۷۰هزار ماموریت اورژانسی در استان انجام می‌شود.

اورژانس

هومن رفیعی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین افزود: سالانه ۶۰ تا ۷۰هزار ماموریت اورژانسی در استان انجام می‌شود. بیشترین ماموریت‌ها حوادث تصادفی و ترافیکی و سپس بیماران قلبی، تنفسی است، اما از سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا بعد از حوادث تصادفی، ماموریت‌های بیماران تنفسی این مرکز بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه ۶۵۰نفر در اورژانس کرمانشاه در رشته‌های فوریت‌های پزشکی، پرستاری، هوشبری فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: ۶۸پایگاه اورژانس در استان وجود دارد که از این تعداد ۳۱پایگاه شهری، ۳۶پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه هوایی است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه ۱۴۴آمبولانس در این پایگاه‌ها استقرار دارند که در کنار این‌ها ۲اتوبوس آمبولانس و ۲موتورلانس نیز فعال هستند، ادامه داد: سالانه ۶۰۰ تا ۶۵۰هزار تماس با شماره۱۱۵ اورژانس گرفته می‌شود که از این میزان حدود ۱۰درصد یعنی چیزی در حدود ۶۰ تا ۶۵هزار تماس مزاحمت تلفنی است.

وی همچنین گفت: در شهرها ۷دقیقه‌ای و در جاده‌ها ۱۳دقیقه‌ای سر صحنه حوادث حاضر می‌شویم در حالی که میانگین زمان رسیدن نیروهای اورژانس در ماموریت‌های شهری در کشور ۱۰دقیقه است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: درباره ماموریت‌های جاده‌ای نیز میانگین کشوری مدت زمان رسیدن نیروها سر صحنه حوادث ۱۵دقیقه و در استان کمتر است و نیروهای اورژانس به طور میانگین ظرف ۱۳دقیقه به محل ماموریت می‌رسند.

وی درباره زیرساخت‌های اورژانس استان گفت: نسبت به برنامه ششم توسعه ۲۹پایگاه عقب هستیم و به دلیل کمبود بودجه و نیز نبود آمبولانس و نیرو و تجهیزات در عمل نتوانسته‌ایم این پایگاه‌ها را راه‌اندازی کنیم.

مدرسی با بیان اینکه ۵پایگاه آماده بهره‌برداری و تجهیز و به محض تامین نیرو راه‌اندازی می‌شوند، ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا ۷۰۰۰ماموریت کرونایی داشته‌ایم و این‌ها فقط مربوط به مواردی است که با اعلام موضوع کرونا با اورژانس تماس گرفته شده است و موارد تنفسی مشکوک به کرونا و سایر موارد را شامل نمی‌شود.

کد خبر 631660
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha