مدیرگروه آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت قم از کاهش مبتلایان و بستری‌شده‌های ناشی از بیماری کرونا در این استان خبر داد.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین، محمدتقی سلطانی در جلسه شورای اطلاع‌رسانی قم گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در این استان ارائه و اظهار کرد: روند بستری جدید با شیب بسیار مناسبی در حال کاهش است و امیدواریم همین روند ادامه باشد.
وی با بیان اینکه مجموع بستری‌های هفتگی و تعداد مراجعه‌کنندگان با علائم مشکوک به کرونا به مراکز نه‌گانه روند نزولی را نشان می‌دهد، افزود: شاخص بسیار مهم درصد مثبت‌بودن آزمایش پی سی آر به ۳۷درصد و موارد فوت مشکوک، فوت قطعی و فوت محتمل هم کاهش پیدا کرده است.
سلطانی پوشش واکسیناسیون گروه سنی بالای ۵۰سال را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: وضعیت واکسیناسیون نوبت دوم در گروه سنی ۷۰ تا ۸۰سال بیش از ۷۰درصد است. در مجموع واکسیناسیون نوبت اول بالای ۱۸سال ۵۳درصد است.
وی روند واکسیناسیون دانش‌آموزان را کند دانست و افزود: در حال حاضر واکسیناسیون گروه دانش‌آموزان ۲۲درصد است و انتظار داریم با همکاری آموزش و پرورش روند واکسیناسیون سرعت بیشتری پیدا کند.
سلطانی از پایین بودن پوشش واکسیناسیون در مناطق روستایی قم خبر داد و افزود: با اینکه تیم‌های سیار واکسیناسیون به روستاها اعزام شده و گروه سنی واکسیناسیون روستاییان زودتر از مناطق شهری پایین آمده ولی پوشش واکسیناسیون در این مناطق پایین است.
وی درباره مشکلات نداشتن پرونده سلامت که یکی از دلایل واکسن نزدن شهروندان بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر نداشتن پرونده سلامت منعی برای دریافت واکسن در قم نیست و همه مراکز ۱۸گانه واکسیناسیون برای پذیرش شهروندانی که پرونده سلامت ندارند، آمادگی دارند.

کد خبر 631621

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha