یک فروند هواپیمای کوچک L-۴۱۰ صبح امروز یکشنبه در منطقه تاتارستان روسیه سقوط کرد و هفت نفر از ۲۳ سرنشین آن جان سالم در بردند.

سقوط هواپيما در روسيه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز و خبرگزاری تاس روسیه، این هواپیمای کوچک مسافری-تجاری گروهی از چتربازان را حمل می‌کرد که به دلایل نامعلوم دچار حادثه شد و در برخورد با زمین ۱۶ نفر جان خود را از دست دادند. نیروهای امدادی پس از رسیدن به محل توانستند هفت سرنشین هواپیما را زنده از بین لاشه هواپیما بیرون بکشند.

هواپیمای حادثه‌دیده از نوع لت ال-۴۱۰ توربولت با دو موتور بود که برای جابه‌جا کردن مسافر در مسافت‌های کوتاه طراحی شده است. گرچه گزارش‌ها درباره تعداد سرنشینان هواپیما ضد و نقیض است اما گفته می‌شود ۲۳ نفر در آن حضور داشته‌اند. ظاهرا خلبان در تلاش برای فرود اضطراری موفق نبوده و خود او هم از قربانیان حادثه است.

با وجود بهبود و افزایش یافتن سطح استانداردهای ایمنی در سازمان هوایی روسیه، گرفتار سانحه شدن هواپیماها به ویژه در مناطق دورافتاده این کشور پهناور چندان عجیب و نامعمول نیست. ضمن اینکه خطوط هوایی روسیه از هواپیماهای با سن بالا هم استفاده می‌کنند.

ماه گذشته میلادی یک فروند آنتونف قدیمی در شرق دور روسیه سقوط کرد و هر شش سرنشین آن کشته شدند. همه ۲۶ سرنشین آنتونف دو موتوره هم که ماه جولای در کامچاتکا گرفتار حادثه شده بود، جان خود را از دست دادند.

کد خبر 631300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha