همشهری آنلاین: اتفاقات و تخلفات صورت گرفته در دیدار تیم‌های پرسپولیس تهران - مس کرمان شنبه (23 شهریور) در کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال بررسی می‌شود.

به گزارش ایسنا، در جریان دیدار تیم‌های پرسپولیس - مس و پس از چند صحنه‌ مشکوک که در محوطه‌ جریمه‌ تیم فوتبال مس اتفاق افتاد، تماشاگران پرسپولیس اقدام به توهین به داور، رئیس کمیته‌ داوران و تیم حریف کردند [حاشیه‌های پس از بازی پرسپولیس و مس] که در این‌باره رئیس کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال معتقد است، در صورت ارایه گزارش مکتوب این موارد، قطعا به آنها رسیدگی و رای لازم نیز صادر خواهد شد.

مجتبی شریفی گفت: در هر صورت طبق قانون باید گزارش‌های ناظر بازی و ناظر داوری ظرف 24 ساعت پس از بازی در اختیار سازمان لیگ قرار گرفته و تخلفات احتمالی به کمیته‌ انضباطی منعکس شود. البته پیش از این سابقه‌ تاخیر در این موضوع نیز وجود داشته است اما، اگر مشکلی به وجود نیاید این گزارش‌ها روز شنبه در اختیار کمیته‌ انضباطی قرار می‌گیرد و بی‌تردید در صورت تخلفات احتمالی، تصمیم لازم بر طبق آیین‌نامه انضباطی گرفته خواهد شد.

وی درباره‌ی احتمال محرومیت مجدد پرسپولیس از حضور تماشاگر - با توجه به تعلیق رای قبلی - افزود: ابتدا باید پرونده را بررسی کنیم و پس از آ‌ن درباره‌ حکم تصمیم‌گیری شود اما، بی‌تردید در صورتی که حکمی در زمینه‌ تخلفات صورت گرفته صادر شود، علاوه بر حکم صادره؛ حکم تعلیقی قبلی نیز اجرا خواهد شد.

شریفی هم‌چنین درباره‌ی احتمال برخورد با مسئولان باشگاه پرسپولیس که با داور و مسئولان برگزاری مسابقه به درگیری لفظی پرداخته بودند، نیز گفت: این موضوع نیز به گزارش‌های انضباطی و داوری مسابقه بستگی دارد. در هر صورت هر مقامی در باشگاه باید به قوانین توجه کند. کمیته‌ انضباطی می‌تواند هر فرد متخلفی را به این کمیته دعوت کند اما، بحث اصلی این است که ما باید در زمینه‌ بکارگیری اهرم‌ها و روش‌هایی برای کاهش چنین رفتارهای ناخوشایندی وارد عمل شده و در زمینه‌ کنترل تماشاگران، ایجاد کانون هواداران و تعیین سکوی هواداران، اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس کمیته‌ی انضباطی فدراسیون فوتبال درباره‌ برخی شایعات مطرح شده، پیرامون بندهای آیین‌نامه‌ انضباطی نیز گفت: هنوز آیین‌نامه‌ انضباطی تصویب نشده و پیش‌نویس آن باید در کمیته‌ استیناف و انضباطی مورد بررسی قرار گیرد. مباحثی چون ممنوع المصاحبه شدن رئیس کمیته‌ انضباطی و یا تغییر برخی قوانین که در برخی رسانه‌ها اعلام شده، شایعه است و هنوز چیزی در این رابطه به صورت آیین‌نامه تعریف نشده است. به احتمال زیاد روز یک‌شنبه این آیین‌نامه در فدراسیون فوتبال مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 63124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز