همشهری آنلاین: محمد باقر قالیباف باحضور در مسجد جامع لویزان در سومین دوره تشکیل شورایاری‌ها شرکت کرد و گفت: امیدواریم روزی فرا برسد که شهردار تهران هم با رای مستقیم مردم انتخاب شود.

به گزارش فارس، محمد‌باقر قالیباف شهردار تهران با اشاره به این که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در 6 اصل بر موضوع شوراها تاکید شده است، گفت‌: فلسفه وجودی شوراها در نظام مقدس جمهوری اسلامی واگذاری امورات مردم به خود آن ‌است‌.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین نهادهایی که تمامی درآمدش از محل هزینه‌های مردم است‌، شهرداری است و با توجه به این‌که 100 درصد هزینه‌های شهرداری توسط شهروندان تأمین می‌شود ما بر این باوریم که شهروندان حتماً باید در چگونه هزینه کردن این درآمدها نقش داشته باشند.

شهردار تهران تصریح کرد‌: در قانون هم پیش‌بینی شده که شهرداری‌ها هر 6 ماه یک بار به شهروندان گزارش عملکرد مالی خود را ارائه کنند.

وی ادامه داد‌: هم اکنون شهرداری تهران به صورت ماهانه گزارش درآمد و هزینه‌های خود را بر روی وب سایت خود منتشر می‌کند تا تمامی شهرندان از نحوه کسب درآمد و هزینه‌های شهر مطلع شوند.

قالیباف با اشاره به این که شورایاران اولویت‌های هر محله را مشخص می‌کنند، گفت‌: باید برنامه‌ریزی کنیم تا در هر منطقه تهران یک شورای منطقه‌ای با اختیارات مشخص و با انتخاب مستقیم شهروندان شکل ‌گیرد‌‌.

وی ضمن قدردانی از همه دست اندرکاران دوره دوم شورایاری‌ها، گفت‌: در این دوره، شورایاران موضوعات شهر را هم به خوبی تشخیص دادند‌، هم خوب منعکس کردند و هم خوب بر عملکرد ما نظارت کردند‌.

شهردار تهران افزود‌: شاید شورایاری‌ها امروز از عملکرد خود راضی نباشند اما هرچه به جلو برویم اختیارات شورایاری‌ها بیش‌تر و نقش نظارتی آن‌ها جدی‌تر می‌شود‌.

وی گفت: امروز در شهر احساس می‌کنیم که از زمان فعالیت شورایاران کارها بیشتر و بهتر جهت گیری شده و امیدوارم شهروندان در دوره سوم تشکیل شورایاری‌ها با انتخاب افراد مناسب‌تر، متعهدتر و متخصص‌تر فضای برنامه‌ریزی، کار و فعالیت را بهتر از قبل فراهم کنند و ما نیز در شهرداری با واگذاری هرچه بیش‌تر موضوعات نظارتی و کنترلی به شورایاران تلاش کنیم تا هرچه بیش‌تر شهروندان در فرآیند اداره شهرشان سهیم شوند.

کد خبر 63121

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز