همشهری آنلاین: پس از پنج مورد تلاش برای دزدی از خانه مادربزرگ باراک اوباما، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پلیس کنیا 24 ساعته مراقب منزل اوست.

خبرگزاری آلمان از نایروبی گزارش داد، سارا، مادربزرگ 86 ساله اوباما گفت سارقان قفل در آشپزخانه او را در روستای غربی کوگلو (Kogelo) کنیا شکسته و تلاش کردند صفحه خورشیدی سقف خانه او را بدزدند.

جانستون ایپارا، رییس پلیس محلی به روزنامه دیلی نیشن گفت دو چادر در خارج خانه سارا اوباما تا زمانی که یک پاسگاه دایم پلیس در آن نزدیکی تاسیس شود، مستقر خواهد ماند.
سارا اوباما گفت: «پلیس می‌تواند تا هر زمان که بخواهد بماند، قدم‌شان روی چشم.» مادر این سناتور پیش از این هم بارها درباره امنیتش ابراز نگرانی کرده بود.

Sarah Hussein Obama

بستگان نزدیک وی به خبرگزاری آلمان گفتند زندگی او از زمانی که نوه‌اش مشهور شده، تقریبا مختل شده است و حریم خصوصی او اغلب نقض می‌شود.

سارا به دیلی نیشن گفت برخی مردم تظاهر می‌کنند خبرنگارند تا به خانه‌ام وارد شوند.

Sarah Hussein Obama

پدر اوباما در کنیا متولد شده بود، اما در آمریکا پدر باراک شد. این نامزد دموکرات تاکنون تنها به تعداد انگشتان دست از کنیا دیدن کرده است.

ارتباطات خانوادگی وی در کنیا به عنوان سرمایه‌ای سیاسی مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند، به طوری که محافظه‌کاران آمریکایی وی را متهم به قصور در حمایت از برادار ناتنی‌اش جورج کرده‌اند که در محله فقیرنشین هوروما (Huruma) نایروبی ساکن است.

Sarah Hussein Obama

دینش دسوزا، محافظه‌کار آمریکایی «صندوق ارفاقی جورج اوباما» را تاسیس کرده که مردم را به اعانه دادن به برادر این سناتور برای خروج از فقر ترغیب می‌کند. با این حال، این فامیل کنیایی اوباما، این پول‌ها را رد و اعلام کرده است چنین اقدامی به خاطر تبلیغات منفی در رسانه‌های غربی صورت گرفته و نیازی به آن ندارد.

کد خبر 63118

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز