رئیس کمیته بازار سرمایه مجلس درباره نصب ماینر در بورس تهران و مقصران آن، گفت: ماینرها از خرداد ۱۳۹۹ به مدت چند ماه در بورس نصب و حدود ۳ بیت کوین نیز استخراج شده است.

ماینر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خانه ملت محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس درباره کشف ماینر از ساختمان شرکت بورس اوراق بهادار تهران، گفت: کشف تعدادی ماینر برای استخراج غیرمجاز رمزارز در شرکت بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته، بازار سرمایه را شوکه کرد؛ پس از بررسی‌های انجام گرفته مشخص شد که ماینرها از خرداد ۱۳۹۹ به مدت چند ماه در بورس نصب و حدود ۳ بیت کوین نیز استخراج شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماینرها با مصوبه هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران، نصب شده بود، افزود: باید به این نکته توجه کرد که تمامی جلسات هیات مدیره‌های شرکت‌های بورسی با حضور یک ناظر از سازمان بورس اوراق بهادار برگزار می‌شود، این در حالی است که سازمان بورس در ابتدای امر از نصب ماینر اظهار بی اطلاعی کرده و معترض شده بود.

وی اضافه کرد: سازمان بورس باید پاسخگوی سهامداران در این موضوع باشد، زیرا این سازمان ناظر بر بازار سرمایه و فعالیت شرکت‌ها بورس اوراق بهادار است و با این وجود نتوانسته نظارت دقیقی بر عملکرد آن‌ها داشته باشد.

به گفته رئیس کمیته بازار سرمایه مجلس محل هزینه کرد بیت کوین استخراج شده و افراد متنفع از آن مشخص نشده است.

کد خبر 630585

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 11
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    کار به جایی رسیده که باید علی دایی رو ول کنیم، غضنفر رو بچسبیم که گل به خودی نزنه
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 1
    مقصرین را اعدام کنید.درس عبرت بشه...